vad är de för fel?? =(

Nominous

Trådstartare
:crazy: stackars liten e helt förstörd. kan dra lite historia så ni vet vad som kan ha påverkat honom.

igår var vi ute å åkte skoter och grillade hela dagen. hundarna var med. detta är alltså nakisen det gäller. han hade fleecedress på sig och en vinterfodrad jacka och det vara bara -4 C - men rätt blött. så han blev lite blöt och lite frusen - men var hela tiden torr över kroppen. var magen och benen och huvet som var blöta.

när vi kommer hem är han som normal men efter kanske en timma börjar han beté sig konstigt. går om kring och gnäller hela tiden, jätteynkligt, och kliar sig i öronen konstant!!! :(
när han sitter och går så har han huvet helt på sned och han lägger huvudet i handen på mig med örat nedåt och skriker helt förtvivlat :eek: men han är pigg.

senare på kvällen så kolalr jag igen i öronen och få är dom alldeles variga och massa klet inne i örgången. utasidan av örat är svullet (bägge öronen). jag sätter på honom en krage så han inte ska klia sig. funderar på om han har ont i öronen och kliat sönder sig.

avvaktar under natten är lite orolig.

men idag upplever jag som han kanske börjar få feber. har ingen temp som otur är. han e lite slö, skakar, blanda ögon och bleka slemhinnor. om jag tar av han kragen så börjar han klia sig i öronen på en gång och skriker samtidigt!! :cry:

han kryper in i ett hörn och sitter och skakar med huvudet helt på snedden...

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ HUNDEN?? om de fortsätter lika dant idag så åker jag till distriktarn i efm. men är det nån som kan förstå vad som är fel? jag har aldrig sett detta i mitt liv..

kan hundar ha öroninflammation??

hjälp oss.. :cry:
 
Sv: vad är de för fel?? =(

Ja, hundar kan ha öroninflamation och om jag vore du skulle jag ta hunden till vet. så fort jag kunde..

Onödigt att han ska plågas längre än nödvändigt.
 
Sv: vad är de för fel?? =(

tack för snabba svar!!

hur behandlas det?? typ antibiotika som på människa antar jag??
 
Sv: vad är de för fel?? =(

Min gjorde så som valp, då åkte vi in akut eftersom både husse och matte satt och grät när de såg hunden. Då hade hon fått in lite smuts (enligt veterinären) som de under höga tjut tog bort. Efterdyningen var sönderrivna öronlappar med mkt blodigt sekret på, men efter veterinärbesöket så kliade hon inte mer, och det läkte ihop. Läskigt var det.
 
Sv: vad är de för fel?? =(

Uppenbart är ju att hunden har jätteont i sina öron.
Bäst att åka till veterinären så fort det bara går.
 
Sv: vad är de för fel?? =(

Uppenbart är ju att hunden har jätteont i sina öron.
Bäst att åka till veterinären så fort det bara går.

ja och det har jag nämnt att jag ska.. meningen med tråden var inte att jag ska behandla hunden hemma själv eller låta det gå över själv. utan att jag ville veta vad det kunde vara för fel då jag e orolig och nyfiken..

så det har inte med att åka till vet eller ej att göra - för det ska jag.:)
 
Sv: vad är de för fel?? =(

ja och det har jag nämnt att jag ska.. meningen med tråden var inte att jag ska behandla hunden hemma själv eller låta det gå över själv. utan att jag ville veta vad det kunde vara för fel då jag e orolig och nyfiken..

så det har inte med att åka till vet eller ej att göra - för det ska jag.:)

Ja, det skrev du ju faktiskt. Läste inte ordentligt.
Jag tycker också att det låter som en rejäl öroninflammation.
 
Sv: vad är de för fel?? =(

jo det verkar ju som det.. läste på några vetsidor och han ha alla symtom som örininflam ha... :crazy: stackarn.. men nu ska vi strax iväg..
 
Sv: vad är de för fel?? =(

ja vi va ju till distriktarn i går men dom kunde bara konstatera att han hade öroninflammation. han hade så förbannat ont så dom kunde inte spola öronen och ville inte söva han eftersom han har ätit och så. så vi fick åka hem.. eftersom han hade så ont ville dom inte bara ge lugnande. (ja då är det ju bättre å vänta nästan ett dygn till...)

så nu sitter jag i telekö till djursjukhuset och hoppas att han ska få åka dit. :( stackarn har ju ännu ondare nu. natten ha inte varit kul..
 
Sv: vad är de för fel?? =(

:( kl 15 fick vi tid.. de va inge akut enligt dem.. nu börja han bli uttorkad med. :cry: har försökt spruta in vatten i munnen men de hjälper som inte så mycket. stackarn...
 
Sv: vad är de för fel?? =(

nää jag lider av att se honom här hemma.. :crazy:
en bild säger mycket.. lilla älskling.. :cry: såhär har han suttit sen i morse..
18055927.jpg
 
Sv: vad är de för fel?? =(

hmm okej vad menar du med ---> :smirk: (för mig e det en spydig smiley, men du kanske menar annat?) vad menar du då att jag skulle göra annorlunda??
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 654
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 782
Senast: geting
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp