Sv: vad är bra ekonomi?
Ja du det vet jag inte...
Allvarligt. Brukar ligga i sängen mellan midnatt och 06.00 men blir väckt i snitt 2 gånger under den tiden. Har jag ont så blir det mindre sova än så.
Jag har slängt ganska mycket av alla måsten och krav. Här är inte tipptopp på långa vägar,
Lite skit rensar magen hehe nä men jag dammsuger ju inte varje dag, även om jag egentligen skulle önska det. Tvättberget är enormt och det brukar jag ge mig på under helgen för att slippa leta efter rena kläder under veckan. Det som inte hinner vikas och läggas in i garderoben ligger helt sonika i gästsängen på mitt kontor och väntar till nästa tillfälle alt tills jag behöver det..
Jag handlar en gång i veckan och det få allt vara bra kris om jag ska in till affären ännu en gång samma vecka. Att storhandla spar ju pengar dessutom.
För att inte stressa ihjäl mig själv som har svårt att komma ur sängen på morgonen pga värk (min EDS som kivas) så serveras barnen frukost och jag plockar ihop div. som ska med till skola och dagmamma. 07.20 ska äldste sonen gå till skolbilen och det är INTE kul om han missar den... Sen kör jag och lämnar 2 gossar hos dagmamman, ibland ringer det nån kund. Sedan hem med dottern och jag äter frukost. Om det varit nåt med hästarna på morgonen så ringer maken hem och jag tar en titt på det. Annars så blir det att varva jobb, vissa dagar har jag kundsamtal mest hela tiden och andra är lite lugnare, studier och dottern + lite städning innan alla kommer hem och mat serveras 16.45.
Kvällen ägnas åt läxläsning, barn och hästar samt sen timme på buke.
Ibland kan även jag tycka att jag har mycket på gång. Maken jobbar ju heltid borta. Jag jobbar halvtid och studerar samtidigt på 150% sedan har vi ju barnen och hästarna och dess företag. (så där tillkommer ju lite bokföring och momsredovisning m.m.)
Men nu är det lågsäsong ju
Värre är det på våren/sommaren. Fölningarna drar igång i april och iår ska vi ha 8 st (jag vet -det är mååånga!!!) Sedan ska ju vårbruket skötas för att sedan hasta in i slåttern och höskörden. DÅ sover vi i snitt 3 timmar per natt, under slåttern alltså. Likaså under fölningsperioden.
Tro mig, jag gnäller emellanåt. Men vi har ju själva valt det. Som sagt det gäller ju att prioritera i livet. Vi varken reser/åker på semester, går på krogen, dricker , röker el. snusar. -kostar ju pengar.
Viktigt tror jag är att man verkligen lyssnar på sin kropp och själ. Orkar jag det här? Min kropp säger oftast nej, men själen säger JA!
Man lever ju bara en gång, så det gäller att förvalta tiden väl. Jag har ju redan haft den hårda vägen med rullstol och kryckor och kämpat mig tillbaka hyfsat. Visst jag har ont varje dag.
Jag kan inte rida längre tex. Men jag kan så mycket annat.
Och som sagt "Man klarar mer än man tror"
Gira