vad är bäst

L

lill_flesky

eller tycker ni är bäst? vanlig ramp på transporten eller typ step up eller vad man kallar det, alltså ingen ramp utan hästen kliver direkt in?
För- respektive nackedelar?

Jag har ramp på min, funkar väl men skulle jag köpa en ny skulle jag lätt ha "step up". Tror hästarna tycker d är bättre än å behöva gå på den knarrande lemmen. och vad mycket enklare att bara stänga en/två dörran än å behöva hiva upp den där f*bannade rampen *väger bly*.
Nej, jag tror på transporterna utan ramp...

Visst vore det skönt att slippa lyfta en tung ramp, men jag tror ändå att jag tycker bäst om den(vanesak???) :smirk:

Beror kanske på hur hästen är att lasta? :confused:

Lättlastad kliver nog av och på utan problem och ramp, men har lite funderigar om dom vill "hoppa" in och ut, utan ramp???Men det är kanske en vanesak det oxå.... :smirk:

Min häst skulle inte ha några fötter kvar, han studsar ur transporten på tävlingsplatsen och har ingen lust att prova det då!!! =)

Liknande trådar

Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
2 334
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 400
Utrustning Är det någon som vet några transporter, förutom Fautras som jag redan har koll på, som har bakbommar man kan stänga från där man står...
Svar
11
· Visningar
1 287
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30