Vad är bäst?

H

HoppFantasten

Min sköthäst går barfota på alla fyra hovar och jag undrar, nu när jag ska rida i vinter, är det halare att rida henne oskodd i snön i galopp än med skor?
Finns det något man kan ha som "broddar" när hästen inte har skor?

Tacksam för svar. :d

Det är halare utan skor än med skor och brodd. En oskodd häst har svårt att gå på is och frusna grusvägar (egen erfarenhet). Ska man rida mycket skulle jag sko med snösula och brodd. Ska hästen däremot bara gå i hagen eller bara ridas lite och man kan välja ställen där det inte är is utan bara rejält med snö så kan den gå utan skor.
Men som sagt, om man bara kan välja mellan oskodd eller skodd utan brodd så är oskodd bättre.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
325
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
718
Senast: Miingla
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
691
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka