Vad är bäst, vete,korn eller havre halm?

Sv: Vad är bäst, vete,korn eller havre halm?

Jag föredrar vete eller havrehalm, dels för att den är ljusare men också för att den är smakligare för hästarna.
Den har heller inga hullingar som råg och kornhalmen har.

Förra året hade jag rågvetehalm, den fungerade bra (inga hullingar) med uppsugningen men är mörkare och inte så smaklig så jag blandar helst den med vete eller havrehalm för bäst resultat.

Tveklöst vete eller havrehalm och i den ordningen.

Vete eller havrehalm, i år har jag kört med rågvetehalm

Jag har haft havre och vete i vinter -endast som foder, kanske jag ska tillägga- och det verkar faktiskt som att hon gillar vetehalmen bättre. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 992
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 023
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
793
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka