sannaaah
Trådstartare
Jag ska tävla imorn..på en häst jag har hoppat 1gång! Ska hoppa med laget 1,10 men en 1m klass innan..problemet är: Man får INTE ta hästen i munnen mot hindret för då stannar den, den vill sköta allt själv men klarar inte riktigt av det alla gånger (kan hoppa av på tok för tidigt och så. Visst ingen katastrof men jag vill ändå försöka göra mitt bästa imorn.
Frågan är om jag ska rida i en lugn men BRA galopp på banan FÖRSÖKA hinna se avståndet långt innan (typ 6 galoppsprång innan vilket jag tvivlar på att jag kan!) och rida på det.
Eller rulla på i lite högre tempo och låta hästen sköta allt själv eftersom han kan börja krångla om man sitter och håller i honom.
Det är en väldigt het häst som kör upp huvudet MYCKET när man gör en förhållning så det kan ju bli en störning om man rider an ett hinder. Självklart får han inte springa runt som en dåre men jag funderar på att låta honom gå i lite högre tempo och förhoppningsvis så klarar han att taxera någorlunda själv............................
Självklart är det olika vilken häst man rider osv men överlag...vad är bäst??
I slutändan gör jag nog det som känns bäst för stunden ändå......
*panik panik panik*
//Ringrostig Sanna
Frågan är om jag ska rida i en lugn men BRA galopp på banan FÖRSÖKA hinna se avståndet långt innan (typ 6 galoppsprång innan vilket jag tvivlar på att jag kan!) och rida på det.
Eller rulla på i lite högre tempo och låta hästen sköta allt själv eftersom han kan börja krångla om man sitter och håller i honom.
Det är en väldigt het häst som kör upp huvudet MYCKET när man gör en förhållning så det kan ju bli en störning om man rider an ett hinder. Självklart får han inte springa runt som en dåre men jag funderar på att låta honom gå i lite högre tempo och förhoppningsvis så klarar han att taxera någorlunda själv............................
Självklart är det olika vilken häst man rider osv men överlag...vad är bäst??
I slutändan gör jag nog det som känns bäst för stunden ändå......
*panik panik panik*
//Ringrostig Sanna