Vad är bäst och göra?

H

HokusPokus

Jag har funderat mycket på sista tiden vad jag ska göra med mina kaniner.:confused: Jag har tre dvärgvädurar som är i olika åldar. Jag bor i en lägenhet på 48 kvm och jag känner även att min tid inte räcker till och det är för trångt. Under sommaren är det inga problem eftersom jag har en stor balkong som de kan vara ute på och springa. Just nu bor Africa som är 10 månader och America som är fem månader där. De har sin bur och springer sedan fritt dygnet runt. Det är två st hanar och det är än så länge bara Africa som är kasterad.
Ninja är en bestämd herre på 1 år som vägrar och bo tillsammans med dm andra två. Han är oxå kastrerad och har haft en kompis sedan han var liten och det funkade jätte bra! Men det funkar inte med dom andra två. Ninja bor just nu ute hos min pappa i hans trädgård och har det bra.
Snart är det vinter igen och då är det dax och flytta hem igen. Jag känner att jag har inte plats för två stora inneburar och tre st kaniner. Vad gör man? :confused:

Sv: Vad är bäst och göra?

Kan inte dina föräldrar hjälpa dig eller så får du låna ut dom på foder eller hitta nytt hem!! Möjligheter finns liksom! :)

Sv: Vad är bäst och göra?

Finns många alternativ ;P

*Sälj kaninerna
*Ge ut dom på foder
*Bygg en bur på balkongen (fackbur typ) Kaniner kan bo ute på vintern
*Bygg en kaninbur (eller 3 kaninburar) hos din pappa.

Svårare än så är det inte ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 524
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 287
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 524
Övr. Hund När jag är inne på kontoret är mina tre hundar i en hundgård - en utomhusyta (delar av den under tak och delar helt öppet) som är...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama