vad är bäst för hästen?

U

Uddatyp

jag håller ju på att sätta igång min häst nu, vilket är svårt eftersom hästen bara får gå på helst plant underlag och helst inte i ridhus med dåligare underlag vilket gör de väldigt svårt för mej att sätta igång hästen.
har nämligen inte kunnat sätta igång honom alls nästan för de finns inga andra alternativ än ridhuset nu.

nu har ja hittat ett annat stall som är jättebra, fina låånga ridvägar med perfekt underlag för min häst att sättas igång på, de finns en sjö med en lite längre strand där man kan rida i vattnet en längre sträcka vilket stärker hästen utan att de sliter..
Det finns en paddock med också superunderlag som passar min häst precis.

de är okej i pris, inte billigt men inte konstigt med allt man får.

nackdelen då är att de finns bara vanliga tråkiga rasthagar till hästarna, sandhagar som också är perfekt till min häst som helst inte ska gå i lera nu, och de är ju bete snart som dom får komma ut på men de lär ju dröja med detta väder..gräset här har inte växt någonting än.

hur skulle ni ha gjort? de stallet han är i nu har stora och fina hagar men inga ridvägar att rida på innan han är helt igång, så för att få en hållbar häst med bra igångsättning så måste kanske pållen stå ut med rasthagar ett tag..är detta en bra ide tro? de känns lite dumt att ställa honom i en rasthage men ja kommer inte komma igång med honom annars.

vet inte riktigt hur ja ska göra, är de väldigt dumt att flytta dit till rasthagarna? de borde väl funka endå med tanke på hur mycket ja kan jobba med honom där?

Sv: vad är bäst för hästen?

jag håller ju på att sätta igång min häst nu, vilket är svårt eftersom hästen bara får gå på helst plant underlag och helst inte i ridhus med dåligare underlag vilket gör de väldigt svårt för mej att sätta igång hästen.
har nämligen inte kunnat sätta igång honom alls nästan för de finns inga andra alternativ än ridhuset nu.

nu har ja hittat ett annat stall som är jättebra, fina låånga ridvägar med perfekt underlag för min häst att sättas igång på, de finns en sjö med en lite längre strand där man kan rida i vattnet en längre sträcka vilket stärker hästen utan att de sliter..
Det finns en paddock med också superunderlag som passar min häst precis.

de är okej i pris, inte billigt men inte konstigt med allt man får.

nackdelen då är att de finns bara vanliga tråkiga rasthagar till hästarna, sandhagar som också är perfekt till min häst som helst inte ska gå i lera nu, och de är ju bete snart som dom får komma ut på men de lär ju dröja med detta väder..gräset här har inte växt någonting än.

hur skulle ni ha gjort? de stallet han är i nu har stora och fina hagar men inga ridvägar att rida på innan han är helt igång, så för att få en hållbar häst med bra igångsättning så måste kanske pållen stå ut med rasthagar ett tag..är detta en bra ide tro? de känns lite dumt att ställa honom i en rasthage men ja kommer inte komma igång med honom annars.

vet inte riktigt hur ja ska göra, är de väldigt dumt att flytta dit till rasthagarna? de borde väl funka endå med tanke på hur mycket ja kan jobba med honom där?

Jag hade utan tvekan flyttat hästen. Det är ju bättre med bra ridvägar så du kan få en hållbar häst, perfekt med sandhagar, har bara lerhagar här och det tycker hästarna är lite tråkigt... Det är ju bättre med en rasthage än ingen hage alls...

Sv: vad är bäst för hästen?

tycker du ska flytta! så kan du ju ev flytta tillbaka utpå hösten om din häst ej trivs med hagarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Rider ni med snokrem?