vad är ägaren ansvarig för??

charmant

Trådstartare
Funderar på det här med ansvaret som häst ägare. Som hund ägare så är ju jag ansvarig för skador som uppstår omk min hund biter barn,andra djur eller gräver upp grannens trädgård:smirk: som mamma är jag ju ansvarig över det min son gör,,har han sönder en kompis leksak så ersätter jag den självklart osv och kör jag bil är jag ju ansvarig för skador om jag backar på någon annan osv osv osv.Men vad har vi för ansvar som häst ägare vid skador på andra hästar, täcken, stall inredning mm.Finns det någon som har några funderinga på detta?har aldrig tännkt på detat förut inna ndiskutionen kom upp häromdagen med en kompis som nyss fått hem en ny häst till sig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 612
Senast: cello
·
Ekonomi & Juridik Hypotetisk frågeställning, jag har funderat på det här ett tag. Om en hund skrämmer en häst, så skada uppkommer på någon/något, vems är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 408
Senast: citrus
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 383
Senast: MattiZ
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skrev den 14/11 2014 på ett medryttaravtal till en häst jag rider 2-4 dagar i veckan. Avtalet i sig täcker i stort sett alla...
2
Svar
38
· Visningar
4 221
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar