Vad använder ni när ni svettar hästen?

Sv: Vad använder ni när ni svettar hästen?

Svettar benen! Nu på slutet har jag t ex haft Arnika, kyllera o plast! Undrar bara vad andra använder! :-)

Du gör så att hästen svettas om benen. Förstår inte varför det skulle vara något kul me det?!

Antagligen för att ingen annan här har hört uttrycket "svettar benen" när man värmer hästens ben.
Måste vara väldigt dialektalt.

Det används i hela Sverige iallafall! Fel del av forumet!

Jag vet flera stycken som gör det! Man får inte använda det för länge!

Kyllera använder man för att kyla benen. Inte värma. Det ena har en funktion, det andra den omvända. Öka och minska cirkulationen. Att använda både värmande och kylande produkter samtidigt är ju för att man vill både öka och minska cirkulationen - varför? Är det inte bättre att spara pengarna och göra nollsummespelet kostnadsfritt utan produkter?

Kylleran kyler inte om du har Arnika under o plast, vaddstycke o bandage över! Har testat på mig själv men jag föredrar cedar oil på mig själv! Vet att man inte ska använda cedar på en själv men det funkar!

Varför i all sin dar har du då kyllera - om inte för att kyla? Jag har jobbat med hästar i många år och sysslat med dem i över 30 år och fattar fortfarande inte vad du vill uppnå.

Kylleran kyler inte om du har Arnika under o plast, vaddstycke o bandage över! Har testat på mig själv men jag föredrar cedar oil på mig själv! Vet att man inte ska använda cedar på en själv men det funkar!

Dessutom är ju cederoljeblistring förbjudet på hästar numera. I alla fall på travet.

För det blir varmt om använder dom grejerna jag sa!!! Jag vill uppnå värme till benen o få hästen att svettas om dom!

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 254
Senast: skiesabove
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 101
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 172
Senast: Kilauea
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
365
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10