BitterAss
Trådstartare
Mamsen sålde en ett travarsto som vrit ridhäst sedan 4 års ålder & är idag 11 år. Den 10/8 kom hon hem efter 1 år borta hos fodervärd och den 12/8 kom en ny spekulant och provred & föll som en fura för henne. Dagen efter åkte hon till nya ägaren. Veterinär besiktning gjordes häromdagen och hon var ej helt ren ;
Punkt 16//Rörelseorgan (skelett, leder, senor, muskulatur, digitalispuls): lindriga gallor carpus övre x 2 kotleder fram x 2, palpationsöm rygg, kotpelare och muskulatur.
Punkt 19//Provokationstester: Böjprov hela benet, 3 grader höger fram övriga ua
Köparen är helt utom sig & vill ev häva köpet. Mamma har som förslag att köra stoet till kliniken & stå för upp till 3000 kr hos veterinären ( alltså gå ner i pris, köptes för 13.000 kr). Det är väl ganska bra deal?
Hästen ska ej gå som tävling utan promenad häst, jag tycker inte dessa "skador" är några strörre bagateller.
Det känns för mig som en vanlig behandling iaf.
Vad tycker ni andra? Är det något att "hetsa" upp sig för?
Punkt 16//Rörelseorgan (skelett, leder, senor, muskulatur, digitalispuls): lindriga gallor carpus övre x 2 kotleder fram x 2, palpationsöm rygg, kotpelare och muskulatur.
Punkt 19//Provokationstester: Böjprov hela benet, 3 grader höger fram övriga ua
Köparen är helt utom sig & vill ev häva köpet. Mamma har som förslag att köra stoet till kliniken & stå för upp till 3000 kr hos veterinären ( alltså gå ner i pris, köptes för 13.000 kr). Det är väl ganska bra deal?
Hästen ska ej gå som tävling utan promenad häst, jag tycker inte dessa "skador" är några strörre bagateller.
Det känns för mig som en vanlig behandling iaf.
Vad tycker ni andra? Är det något att "hetsa" upp sig för?