Vad anser ni om denna häst??

rubytoo

Trådstartare
Konstruktiv kritik

090122001snuffa.jpg

090122004snuffa.jpg

090122005snuffa.jpg

Sv: Vad anser ni om denna häst??

Min första tanke var att det var en tvååring eftersom den är så omusklad och lite bukig. men sen såg jag att den var klippt. jag vet inte riktigt vad du vill ha för kritik på den?? menar du kroppsbyggnad överhuvudtaget?? exteriört mm??

Ser ut som ett kul projekt att dels göda upp och dels muskla upp. Jag tycker alltså att den är något tunn oh definitivt alldeles för omusklad, men den är kanske inte så gammal? Ser inte så tokig ut i modellen annars. Kanske lite liten? Är det fullblod eller korsat med fullblod?

Är det något du ska köpa? :)

grymt omusklad och mager. Ser dock ut att vara en unghäst, (alltå under 4 år enligt mig) så då kan det vara svårt.

Söt däremot, och kan nog bli riktigt fin med rätt omvårdnad!

Min första tanke var att det var en tvååring eftersom den är så omusklad och lite bukig. men sen såg jag att den var klippt. jag vet inte riktigt vad du vill ha för kritik på den?? menar du kroppsbyggnad överhuvudtaget?? exteriört mm??

Mest kanske reflektioner över hur hon ser ut. Hon är 9år

Ser ut som ett kul projekt att dels göda upp och dels muskla upp. Jag tycker alltså att den är något tunn oh definitivt alldeles för omusklad, men den är kanske inte så gammal? Ser inte så tokig ut i modellen annars. Kanske lite liten? Är det fullblod eller korsat med fullblod?

Är det något du ska köpa? :)

:crazy:

Om det ändå var ett sådant. Nej denna häst har jag haft sedan den var 3år och den är 9år i år.

Fullblod

Hmm, ok. Nu får du berätta lite mer om kraken, man blir ju nyfiken.

:D

Finns inte så mkt att berätta direkt faktiskt. Har haft den utlånad ett tag eftersom jag har för många hästar enl mig.

Denna vill dessutom bli ompysslad och inte bara gå och slå dank

Jag vill be om ursäkt för att jag tänkte fula tankar om dig när jag läste/såg i början av tråden, ang hur du tar hand om dina hästar :angel:
Men sedan såg jag att hon vart utlånad.

Fy vad tråkigt :(
När man litar på någon så och så blir hästen sådan.
Har de medvetet inte gett henne tillräckligt mat osv eller är det pga okunskap?

Lycka till!
Det var en väldigt söt och fin häst!
Blir säkert tjusig snart igen nu när hon är hemma!

usch blä vilket skitfolk det finns.
Hästen är ju jättefin på den uppsuttna bilden.

Jag vill be om ursäkt för att jag tänkte fula tankar om dig när jag läste/såg i början av tråden, ang hur du tar hand om dina hästar :angel:
Men sedan såg jag att hon vart utlånad.

Fy vad tråkigt :(
När man litar på någon så och så blir hästen sådan.
Har de medvetet inte gett henne tillräckligt mat osv eller är det pga okunskap?

Lycka till!
Det var en väldigt söt och fin häst!
Blir säkert tjusig snart igen nu när hon är hemma!

Ja det är ju inte lätt att veta :D

Jag vet faktiskt inte riktigt vad som hänt, tror absolut inte att det är med flit utan det är snarare så att de blivit hemmablinda :crazy:

jag ser en häst som är både tunn och omusklad i kroppen och dessutom ser ut att ha förlorat gnistan. hur lång tid tog det för henne att falla ur?

Det borde ju ändå synas att hästen inte mår bra, kan man tycka. :crazy:
Håller med hästhandlarjävel om gnistan.
Hästen ser lite "ledsen" ut.

Undrar också hur länge den var utlånad?

jag ser en häst som är både tunn och omusklad i kroppen och dessutom ser ut att ha förlorat gnistan. hur lång tid tog det för henne att falla ur?

Jag såg henne senast i början av december och då såg hon ok ut

Hon var rätt tokig idag när vi hämtade henne och det första hon gjorde förutom att vräka i sig hösilage var att lägga sig ner och sova. Jag förstår faktiskt inte alls vad som hänt :confused:

Det borde ju ändå synas att hästen inte mår bra, kan man tycka. :crazy:
Håller med hästhandlarjävel om gnistan.
Hästen ser lite "ledsen" ut.

Undrar också hur länge den var utlånad?

Ja gnistan var inte där. Hon har varit hemifrån sedan Juni

Här är lite fler bilder på henne från innan
040724025.jpg

-091.jpg

Liknande trådar

Skola & Jobb Det skedde en liten konflikt på mitt arbete mellan min chef och min kollega (online så jag såg allt de skrev på den gemensamma gruppen...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 535
Senast: Ullmerkott
·
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
264
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
450
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka