Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Många här tycks ha fått höra att de är duktiga med exempelvis svåra hästar, av kollegor eller stallkamrater. Om mig har snacket istället gått såhär i stallet: "Emma är inte så duktig, men hon är snäll!" Och det stämmer bra, jag är tyvärr inte duktig på att varken rida eller hantera hästar. Rädd är jag i regel också. Men jag är snäll! Och det värdesätter jag faktiskt, även om jag såklart önskar att jag hade mer fallenhet.

Det tyckte jag var lite småelakt faktiskt att säga. Om jag hade tyckt så hade jag bara sagt "Emma är snäll både med djur och människor". Varför förminska det genom att säga att du inte kan så mkt först? Du kan väl gör 17 lära dig dådå eller va?! Tycker att man gott kan säga till folk en riktig komplimang och inte lida in nått negativt med nått positivt.

Vill inte att du ska ta illa upp blir bara lite irriterad på fenomenet :p
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Många här tycks ha fått höra att de är duktiga med exempelvis svåra hästar, av kollegor eller stallkamrater. Om mig har snacket istället gått såhär i stallet: "Emma är inte så duktig, men hon är snäll!" Och det stämmer bra, jag är tyvärr inte duktig på att varken rida eller hantera hästar. Rädd är jag i regel också. Men jag är snäll! Och det värdesätter jag faktiskt, även om jag såklart önskar att jag hade mer fallenhet.

Att vara snäll/ödmjuk är det allra viktigaste egenskapen!

Tönt på de som var tvungna att poängtera att du inte var så duktigt, det är åtm för mig helt irrelevant om det nu inte är så att jag har ouppfostrade djur som behöver någon som rår på dem. Och då är det ju JAG som är kass!
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Att jag aldrig får nog av kunskap. Och att jag ser till hästens behov av att vara häst sas :) Sedan skyller jag aldrig på hästen! Man får den häst man förtjänar ;)
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Enligt min ena kollega är min bästa egenskap att jag är väldigt orädd och stabil, vilket jag själv nog också håller med om. Jag är svårstressad.
Jag skulle dock säga att min egen favoritegenskap är att jag är ödmjuk (och därigenom väldigt pedagogisk).
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

jag är alltid väldigt lugn omkring hästarna, lyssnar alltid på vad hästen vill och tvingar den aldrig till något, visiterar väldigt noga varje dag, klämmer och känner, tempar osv, gillar å vara noggrann i stallet, med hästen och utrustning :)
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Oj vilken otroligt svår fråga. Ja vad är bra med mig?
Att jag är nyfiken och hungrig efter att utveckla mig tycker jag är bra. Både när det gäller hästen och hur den fungerar, hästhållning, ridning och träning. Jag försöker vara öppen för nya saker, nya sätt att göra saker, för att lära mig mer. Jag är noggrann och ansvarsfull och har inga problem med att erkänna mina fel och brister. (de måste jag bli medveten om för att kunna utvecklas). Jag utvärderar rannsakar mig själv och samlar på mig erfarenheter. Jag är inte rädd för att ta hjälp när jag behöver.
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Frågar man min häst skulle hon sagt att mina bästa sidor är att jag är konsekvent, vänlig och en jäkel på att rykta. Min stallvänner gillar mitt goda humör och min chokladgömma
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Det bästa med mig är nog att jag ser situationer från hästens synvinkel, det gör att hästarna "trivs med mig", hur skrytigt det än låter. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 851
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
846
Senast: Sassy
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 052
Senast: cherie
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 136
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ge delar från tupp till katt?
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Lösa benbitar
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp