Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Att jag är noggrann, frågar och säger till ägaren mer än vad kanske behövs? Märker ofta sår osv, borstar mycket så upptäcker mycket småsår och känner skillnad på ben osv. =)

Själv?
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Kan "nollställa" mig och vara väldigt cool när det behövs vilket har en lugnande inverkan på nerviga hästar (och tillhörande människa i vissa fall).
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Att jag har det tålamod som kan krävas för att lösa problem med hästen på ett lugnt och tryggt sätt.
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Att hästarna trivs i min närhet och känner sig trygga och lugna i miljön här.
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Just som rubriken säger: vad är det bästa med er när det rör häst?

Att jag är konsekvent och tydlig i min hantering av dem vilket leder till att de är lugna, trygga och nöjda hästar som tycker om att följa mig.

Ridmässigt att jag har förmågan att (för det mesta) se skillnad mellan hästarna och brukar hitta "rätt" strategi för den specifika hästen.

Och så förstås att jag försöker lära mig mer hela tiden...
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Enligt min chef när jag jobbade med hästar har jag ett bra öga för att se att hästarna mår bra

Sen kan jag som mooi skriver, nollställa mig själv och hantera situationer utan att bli rädd.
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Jag är alltid lugn och tydlig i min hantering vilket ger lugna trygga hästar.
Jag läser av hästar på ett väldigt ingående sätt för att se så allt känns och är bra med dom.
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Kontakten jag alltid lyckas få med hästen. Har alltid fått ta hand om alla "jobbiga" hästar i dom stall jag jobbat i som bråkiga unghästar och hingstar.
Dom var inte jobbiga, det var dom andra som hanterade dom fel. Får man rätt kontakt med hästen så kommer det mesta på vägen sen.
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Det jag är bäst på är att se varje individs speciella behov i form av utfodring och mental trivsel i flocken. Jag har köpt några magra, eftersatta hästar och de har alla ökat i vikt och fått en fin, musklad överlinje. En av dem var fortfarande lite tunn när jag sålde den vidare men den blev fin sen hos nya ägaren.
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Jag läser av och lär känna hästar väldigt fort vilket gör att jag kan hantera de flesta hästar och situationer utan att känna mig otrygg, jag är väldigt tydlig i mitt språk och kommunicerar därför väldigt bra och lätt med hästarna även.
Nya hästar tar mig bara någon dag eller två innan jag vet vad det är för typ och kan därigenom anpassa mig till deras behov.

I övrigt är jag väldigt ordningsam och lämnar inget åt slumpen.
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Att jag har ett oändligt tålamod, som idag spiller över i allt annat man gör. Ett tydligt kroppspråk, så man tydligt ser vad jag menar.till sist även en styrka att jag fixar allt, vilket jag gör med:D
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Att jag har enormt mycket tålamod, ett väldigt tydligt kroppsspråk och har lätt att läsa av hästen.
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Även om jag inte kan Allt så vill jag göra allt så rätt det bara går.
Alltid villig att lära mig mer och tar åt mig av all (konstruktiv) kritik!
Orädd i alla situationer och även när det blir farliga kan jag behålla ett inre lugn och agera utan panik. Befinner mig alltid i Nuet när jag hanterar hästar.
Lägger mig Aldrig i andras sätt att ta hand om och sköta/rida sina hästar - om jag inte anser att hästen far illa.
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Jag har känsla för unghästar, kan läsa av dom o "vet" vad som kommer hända härnäst.
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Att jag aldrig har blivit rädd för en häst. Det gör att jag liksom inte har någon latent nervositet, jag behöver inte bråka så mycket, jag får inte panik, jag blir inte så stressad av att hästar gör saker. Det lugnet/arrogansen brukar smitta av sig på hästarna. Funkar särskilt bra med unghästar. Jag är "trygg och moderlig" sa en tränare en gång. :D

Nackdelen med det är att jag blir lite väl tillåtande ibland. En slapp men älskad morsa haha.
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Jag har en bra känsla för hästar som hamnat lite galet. Då menar jag inte att det måste vara rena problemhästar, men som inte är så trevliga som de skulle kunna vara.
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Jag är bra med hästar som har tappat livsgnistan och som kanske har fått göra för ensidigt arbete. Efter en tid med mig brukar de få tillbaka både bjudning och aptit på livet. Mitt recept: mycket uteridning och hagvistelse och mycket pyssel i boxen.
 
Sv: Vad är det bästa med dig som hästmänniska?

Min magkänsla säger att det bästa med mig är att jag aldrig blir besviken eller trött/sur/irriterad på min häst och framförallt så gör jag honom aldrig osäker eller på något vis trycker ner honom med ovanstående trams. Det är bland det värsta jag vet i hästvärlden och så himla tråkigt vanligt. Min häst ska känna sig som Number One även efter femtio misslyckade galoppfattningar eller en korrigering!

Jag vet dock inte om ovanstående märks direkt men det ger iaf en bra känsla tillsammans med hästen.

Vad som kanske märks mer (vilken snäll häst du har!) är att jag är ganska petig med att få hästen "safe" som du Tua så pedagogiskt skriver och det brukar ge resultat. Flaxiga djur är inget jag klarar av, de konverteras omedelbart :-P

Förutsatt att ovanstående är fixat är jag nog helt ok på unghästridning, det är iaf väldigt kul :-)

Vad är du själv bäst på? Du verkar vara en klippa på på mycket!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 851
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
846
Senast: Sassy
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 052
Senast: cherie
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 136
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ge delar från tupp till katt?
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Ramla av varje uteritt?!
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp