Vad är bäst?

caradan

Trådstartare
*Ett hö med relativt bra värden (7,3 MJ, 40 Smrp) som är grönt och ser fint ut men som är ngt ammigt och inte luktar riktigt så som hö brukar lukta. Mjukt och inte kraftigt (ängs hö?) med inslag av blad. Ganska bösigt!

eller

*Ett hö med lägre värden (7,5MJ och 30 Smrp)men som luktar riktigt sommar, är grönt och fint men ganska grovt.

Det finns ingen kvalitets analys på något av dem.

Vilket skulle ni välja och varför? (jag står i valet och kvalet mellan dem)
 
Finns inget att disskutera enligt mig. Det hygieniska går alltid före. Välj hö: 2, & komplettera efter behov med proteinfodermedel.
 
Svar till er alla!
Ok det är det jag oxå tänkt på och kommer att ta det igen. (har haft det innan)

Tack för hjälpen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag sitter i valet och kvalet om vilka foder slag jag ska använda och hur mycket till min lite magra häst. Höet vi har att tillgå...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 456
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag försöker att läsa mig fram till fördelar och olämpor angående grovt och fint hö. Men det är svårt att hitta en röd tråd. Samma...
2
Svar
35
· Visningar
5 257
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Jag har tagit ett prov på ett hösilage som är VÄLDIGT torrt. Jag vill inte kalla det hösilage alls utan plastat hö. Nu har jag skickat...
2
Svar
22
· Visningar
2 143
Senast: Tora
·
A
Foder & Strö Det är säkert skrivits meterlånga trådar på det här ämnet, men jag trots att jag läst det mesta om höanalyser här på buke så tycker jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 613
Senast: marti130
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp