För mig är snygg och vacker inte alls samma sak. Jag tycker att alla hundraser är snygga på sitt sätt, men det finns naturligtvis enskilda individer i alla raser som inte alls är snygga som tex för tjocka hundar. Vacker är däremot något annat.
Jag tycker att det verkar som att alla här blandar ihop snyggt, vackert och charmigt / funktionsdugligt.
Sen sa jag nedklippt afghan, det finns afghaner som inte har något "hårsvall" eller en stor päls, de är lika mycket afghaner för det och otroligt vackra i mina ögon.
Däremot har jag inte alls påstått att alla måste tycka att afghaner är vackrast och att ni annars är dumma eller att det är något fel på er på något sätt, jag tar inget ansvar för hur ni tolkar en text.
Jag hör till de människor som tycker att Angelina Joli inte på något sätt är vacker, men jag förstår att många tycker hon är sexig vilket är en helt annan sak jag tror att Rod Stewart faller i samma krets sexig ( för många år sedan ) men absolut inte vacker. Vad gäller Brad Pitt så var han vacker i mina ögon, men där har åldern börjat ta ut sin rätt vilket ju också hände med Greta Garbo för den delen.
Nu tänker jag inte fortsätta denna diskution av den enkla anledningen att det blir alldeles för rörigt att läsa och svara här och där i tråden och det syns ju också på svar som kommit huller om buller och där det framgår att några inte ens läst/ förstått vad jag skrivit. Men kul var det är göra er lite upprörda