Vacker vy & lyckad jakt

Gnist

Trådstartare
Fageljakt1_1.JPG

Vilken vy :love:

Fageljakt2_1.JPG

Vår Micko (den rödare av de två) & kompisens Jänta har jobbat bra :)
 
Sv: Vacker vy & lyckad jakt

Måste du visa såna här bilder när jag är fast på jobbet till på fredag :mad: :cry: ;)

Finns inget härligare och mer avkopplande sätt att tillbringa sin tid än i naturen. Är hunden sedan duktig och sköter sig enormt bra så man får sådan resultat som på bild 2......... :love:
 
Sv: Vacker vy & lyckad jakt

:rofl: :rofl:

Jag är en stygging :devil:

Jo, den dagen blev det 2 tjädrar för hundarna, som samarbetade bra..
Micken var den som var "läromästare" åt lill-Jänta på hennes första riktiga jakttur och hon skötte sig jättebra med lite draghjälp ;)

Micken.jpg


Från igår :devil:

Där syns ju den vita slipsen supertydligt. Tur att han inte jagar med den ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vacker vy & lyckad jakt

Jag är en stygging :devil:

Stygging är bara förnamnet på det hela ;)

Kul att hundarna går bra! Och visst är det nått speciellt när de yngre förmågorna börjar fatta galoppen och visar riktigt bra potensial! De jobb och den tid man lagt ner börjar löna sig....härlig känsla! :bump:
 
Sv: Vacker vy & lyckad jakt

Nu när vi har en liten jakttråd här måste jag ju berätta vad som hände mig på jaktturen i fredags!

Det var väldigt svåra förhållanden med nästan ingen vind. Jag såg på vovven att här har det varit fågel. Hon letade och letade och jag såg på henne att hon tyckte att här SKA dom vara. Tillslut efter att fröken envis vägrat ge sig trots mina påtryckningar att "kom nu, dom har varit här men är inte här nu" så ställer hon sig 2m ifrån mig RAKT MOT MIG!!! Ni kan ju gissa hur mycket jag trodde på hunden......som att fågeln skulle ligga mellan mig och henne! Troligt!

I alla fall så avanserar jag fram henne då dyker hon ner i ett hål som är just framför henne. Jag muttrar nått om att hon är en stående fågelhund och ingen grythund så hon kunde lika gärna komma ut därifrån. Hon backar ut och vad ser jag framför henne.....fågelfjädrar.... hon tittar på mig med en min som HALLÅ SKJUT DÅ!!! Jag ser ingen fågel när jag tittar in i hålet utan går runt och ser en öppning på baksidan ca 70cm bortanför den andra öppningen. Där ser jag en fågelskalle. Sticka in handen känns lite läskigt så jag är så smart :angel: så jag tänker att om jag ställer mig bakom hunden avanserar på henne så far fågeln ut på andra sidan.

Sagt och gjort.....men ingen fågel kommer ut på andra sidan så jag kallar ut hunden igen som tycker att jag är enormt knäpp i huvudet där hon sitter och tittar på mig med ett väldigt lustigt uttryck!

Tillslut kommer jag på idén att skicka in hunden på apport i hålet, så det hela slutar med att hunden drar ut fågeln (ung orrhöna) i stylet och levererar den till mig!!!

Lite lustig situation var det allt! Kontentan av det hela är att man alltid skall lita på hundens näsa....jag har konstaterat detta förr, men har tydligen en tendens att glömma :angel:
 
Sv: Vacker vy & lyckad jakt

Ja det där kommer man ju aldrig att få vara med om igen! Men det är en jakttur jag aldrig glömmer :D
 
Sv: Vacker vy & lyckad jakt

Aha!!!!! Det är så det Ska se ut!! *poletten trillar ner*
Sitte bara och väntar på helgen jag, så får vi se om det inte kan bli en pippi här också! Annars får du skicka en styck tjäder på posten, så jag får någon lön för mödan...
 
Sv: Vacker vy & lyckad jakt

Dom är inte lika goda om man inte fixat ner dom själv;) :D
 
Sv: Vacker vy & lyckad jakt

Fast hur (o)fräsch den är, när den kommer fram vill jag inte ens veta :crazy: :eek:


:rofl: :rofl:

Näää... Du får helt enkelt pallra dig uppöver någon gång på jakttur och skjuta dig din egen fågel :D
 
Sv: Vacker vy & lyckad jakt

Frakta den som en höna, i en flyttlåda!
Levande, så klart. Sen stryyyyyper jag den när den kommer fram.


Som Tie sade, egenhändigt dödad pippi smakar bäst!
 
Sv: Vacker vy & lyckad jakt

Men jag skulle inte vilja öppna en låda med en ilsken tjädertupp som blivit fraktad.........:eek: :rofl:

Dom kan vara riktigt elaka:rofl:
 
Sv: Vacker vy & lyckad jakt

:rofl:
Jo, den synen ser jag framför mig...

Ett stycke hysteriskt flaxande tjädertupp i taklampan med ett styck voffla studsandes under på kohuden :angel: och en kanelbulle som förgäves förstöker få stryptag på fågeln, balanserande på en ranglig trappstol :D


:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Vacker vy & lyckad jakt

:rofl:
Jo, den synen ser jag framför mig...

Ett stycke hysteriskt flaxande tjädertupp i taklampan med ett styck voffla studsandes under på kohuden :angel: och en kanelbulle som förgäves förstöker få stryptag på fågeln, balanserande på en ranglig trappstol :D


:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:


:rofl: :rofl:
 
Sv: Vacker vy & lyckad jakt

blanda inte in min brasilianska ko i det här....:o :angel:


Jag skulle naturligtvis öva på små, feta stadsduvor innan.
Jag börjar inte med en tjäder.
 
Sv: Vacker vy & lyckad jakt

Haha jag tittade lite snabbt på den översta bilden och tänkte att det var ju lite ovanligt med fågel och räv hund på en och samma gång, sen insåg jag att det röda som jag trodde var en räv var en hund... :rofl:
Ja här går husse och väntar på att äntligen få släppa på rådjurs drev... Inte så långt kvar nu...;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 200
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Rugge
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 468
Senast: Cissi_ma
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp