vaccinering/stelkramp??

T

TheOne

Finns säkert flera trådar om detta, men om det är så, så finns det härmed en till!
Hästen min ska vaccineras. Ska han ha stelkramp också? Hur vet man det, vaccinationskortet är ju i princip omöjligt att tyda! Dom två sista gångerna har dom dock satt in en liten klisterlapp som går att läsa, sist 2006 fick han (blå lapp) Equip FT och 2005 (grön lapp) fick han Ecuip F. Är FT stelkramp? Han blir 7 i år, så det skulle ju kunna stämma för dom ska väl ha stelkramp var 3:e år (har isåfall fått år 0, 3 och 6)...

Sv: vaccinering/stelkramp??

Om jag tyder mitt eget vacc intyg så står T för just stelkramp, och ja det är var tredje år de ska ha det...

Stelkramp är var tredje år, men det kan din veterinär kolla när han kommer så att det blir rätt!

vi ska vaccinera rätt många hästar på en gång i stallet, och då brukar veterinären vilja veta vilka vaccinationer som behövs så hon tar med sig rätt grejer :) Men det verkar ju som min pålle bara ska ha vanlig vaccination denna gången!

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 518
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?