vaccinering. *snabba svar tack*

Sv: vaccinering. *snabba svar tack*

tackar tackar för bra svar!!

aha ok, så då räcker det med att ge nästa spruta om ett år då precis som dom har skrivit i vaccinations intyget & sedan efter det då kanske vartannat år!?

nix, han är snart 2 år, nu i maj! :D

men då kör jag på det, nästa vaccinering om ett år & sedan vartannat. men är det då både mot kattsnuva & kattpest?

Ja, vaccinerar man varannat år är det mot både pest och snuva.

aha, ok det då vet jag. tack för era svar! :) :bow:

Cheeserica skrev:
Mina busar fick sin årsvaccinering idag eftersom jag ändå behövde testikelintyg på min hane för att kunna ställa ut honom nu när han ställs som vuxen. Eftersom jag ställer ut dem så behöver de vaccineras varje år enligt reglerna (iaf om man ska till Norge vilket jag kanske gör så småningom ;) ), men vaccinet sägs räcka betydligt längre än så så det är inte nödvändigt att vaccinera dem varje år (varje år för snuva och varannat/var trejde år kattpest).

/Erica

Du behöver inte vaccinera varje år för att få ställa ut i norge, däremot så kräver de 1-årsboostern, dvs den spruta som ni tog nu. Hädanefter kan du vaccinera vartannat år, enligt reglerna.

(Testikelintyget hade du kunnat få av en veterinär vid veterinärbesiktning på plats på utställning, men nu har du ju redan fixat det... :idea: )

loveponies skrev:
Du behöver inte vaccinera varje år för att få ställa ut i norge, däremot så kräver de 1-årsboostern, dvs den spruta som ni tog nu. Hädanefter kan du vaccinera vartannat år, enligt reglerna.

(Testikelintyget hade du kunnat få av en veterinär vid veterinärbesiktning på plats på utställning, men nu har du ju redan fixat det... :idea: )
Ah vad bra! Tur att du sa det. :) Bra att spara lite pengar på det också. Och vad dumt att jag inte visste att jag kunde få testikelintyget på utställningen, då hade jag sparat 200 kr. Det diskuterades ju regler kring utställningar, bl.a. testikelintyget, på SKS forum men då var det ingen som nämnde det. Nåja, nu är det gjort iaf, men väldigt dyrt för något som tog veterinären en halv minut. Dessutom börjar jag bli mer och mer säker på att jag ska ta och kastrera honom, han är så smal, nästan så jag skäms att ställa ut honom för folk kanske tror jag svälter honom. :cry: Den här gången har jag ju ingen knubbig Dimma att motbevisa det med. ;)

/Erica

Det är nog inte så många som tänker på det, men jag fick det tipset när jag skulle kolla Chivas (skulle ju ha honom till avel först, var det ju tänkt). Så när vi var på utställning så frågade jag veterinären som undersökte honom om han kunde skriva en liten kråka i stamtavlan på att han ahde normala testiklar, och det var inga problem!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 026
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 193
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka