Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur är det nu, jag har hört att om hästen är vaccinerad 10 januari så måste den vaccineras senast 9 januari året därpå för att man ska slippa grundvaccinera igen.
Det kan väl inte stämma? 10 januari kan jag väl vaccinera?
Du har ju 12 månader på dig (inom 12 månader) och samma datum året efter är ju exakt den sista dagen. Det är ju inte förrän dagen efter som den trettonde månaden startar liksom. När jag har suttit i sekretariat har samma datum året efter godkänts i alla fall .
KL
Vissa veterinärer räknar mycket noga, dvs antal dagar och inte datum, så du bör nog vara ute i god tid om det inte ska bli ett glapp. Ska du tävla är det noga med rätt mellanrum.
Det skadar nog inte att vara ute i tid. Även om du bokat tid så kan ju tex akutfall eller liknande komma in, som gör att vet inte kan komma just den tiden utan måste skjuta på det...
Jag brukar alltid försöka att ha nån vecka tillgodo.
Kropp & Själ Min pappa fick väldigt bra effekt på sina snarkningar med någon liten plastpryl som håller ut näsvingarna. Vet tyvärr inte exakt vad den...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.