Vaccinering + avmaskning bör man vänta emellan ?

gylle

Trådstartare
Ena fölungen snart 8 månader skall ha sin sista vaccination imorgon, samtidigt kom jag äntligen ihåg att köpa hem avmaskningsmedel (Fyrantel) till småttingarna och tänkte ge det ikväll men kom då ihåg vaccineringen. Blir kanske för tufft för en fölis (numera åring ju) att få både och med en dags mellanrum, så bör jag vänta med avmaskningen några dagar och hur många i så fall ?

Sv: Vaccinering + avmaskning bör man vänta emellan ?

Hohooo ingen som har någon koll på detta ?

Du kan säkerligen avmaska samma dag som vacc.om du vill det.

Jag brukar försöka vänta någon vecka. Har haft hästar som blivit svullna i benen om jag kört på med vaccination o avmaskning samtidigt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 441
A
Hästmänniskan Jag valde att använda mitt anonyma nick, då jag inte ville skriva om problemet under mitt vanliga namn. Behöver nya, friska, opartiska...
Svar
8
· Visningar
2 794
Senast: hier
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 245
Senast: anyberg
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
4 063
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna