Vaccinering av föl

P

Pacific ocean

Hej!

Jag har ett halvblodsföl född den 12e Maj 2008. Han fick sin första vaccinationsspruta den 29e Oktober, alltså när han var ungefär 5,5
månader gammal. När ska han få nästa spruta?

Tack i förhand! :)

Sv: Vaccinering av föl

Vad vaccinerar du mot?
Stelkramp och/eller influensa? Boutulism?

Bra fråga :o
Uppfödaren sa att han blivit vaccinerad mot allt den 29e Oktober, så då tänkte jag att jag säkert måste följa upp med vaccination igen om några månader och ville veta mer om vad det är man vaccinerar mot uppföljande gång och när man ska göra det :crazy:

Sv: Vaccinering av föl

I stort sett alla grundvaccinationer har 4 veckors mellanrum.

I alla fall stelkraamp, influensa och botulism.

Så har din fått första grund, ivad det nu är, den 29 oktober så ska den ha nästa den 29 november.

Har du sen botulismvaccin med så ska den sedan ha sin tredje den 29 december.

Ring och fråga fd ägaren i VAD den har påbörjat med för vaccin
AM

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 505
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024