Vaccinerad trots avsaknad av märkning i passet?

Praefatio

Trådstartare
Kikade just i min hästs vaccinationssidor i passet, eftersom det varit mycket snack om vaccinationer i stallet. När jag köpte honom i maj sa de att jodå, alla hästar var nyvaccinerade "mot allt". Antog att det innebar hästinfluensa och stelkramp och har allmänt bristande kunskap i det här området så jag har trott dem.
Men i passet finns inga stämplar eller andra märkningar för vaccination mot hästinfluensa... alls. Han är regelbundet vaccinerad mot stelkramp, men det är allt som står.

Kan han vara vaccinerad mot hästinfluensa trots att det inte står i passet?

Sv: Vaccinerad trots avsaknad av märkning i passet?

nej, knappast troligt tyvärr, du får göra en grund vaccinering på influensan, äter han hösilage/ensilgae? har han botulism? annars kan du göra en grund på den med.

Har du kollat på rätt ställe i passet?

I mitt i alla fall (SWB) så står influensavaccinationerna på egna sidor och alla andra vaccinationer på andra sidor.

vad exakt står det i passet då? i "mitt" pass står det för vissa vaccinationstillfällen stelkramp och hästinfluensa inbakat i samma rad! kommer dock inte exakt ihåg hur det ser ut eftersom jag inte är i närheten av passet just nu...

Svarar alla:

Hästinfluensan har egna sidor och de är tomma, på en annan sida finns plats för övriga vaccinationer och där finns endast vaccin mot stelkramp utmärkta så han är inte vaccinerad mot botulism. Han har fått Schering Plough Equip T och nu senast Duvaxyn T.

Jaha. Då var det bara att börja vaccinera antar jag.

Åh, vad jobbigt!

Min veterinär ber alltid att få titta i passet när h*n ska vaccinera för att kolla vilket vaccin det är dags för och stelkramp har vi alltid tagit tillsammans med influensa, ja inte när han var föl då. Väldigt märkligt när de andra vaccinationerna verkar ha skötts ua.

Finns en chans att influensavaccineringen förts in på ett speciellt vaccinationsintyg men så gör de inte längre.

mitt älsta sto var vacinerad och det stod i ett särskilt vacinationskort som jag fick med vid köpet och att hon hade ett pass man kan fylla i det på. Dock hade gått så långt över sista dag på stelkramp och allt så vetrinären tyckte jag skulle göra en grundvacinering på henne igen. Och då frågade dom mig om dom skulle skriva i passet eller fortsätta på kortet. Tyckte det var bäst att skriva in i passet om det andra kortet skulle råka försvinna i framtiden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka