vaccinations fråga

B

Blizzard

Är det någon som vet hur man skall vaccinera upp en häst så att den kan äta hösilage?
Är det en spruta, är det flera?? Är det sedan en gång varje år och hur många sprutor måste hästen ha innan den kan börja äta ensilage?
Tacksam för svar.

Sv: vaccinations fråga

Ska inte hästen vara vaccinerad rätt lång tid före den får hösilage om sprutan ska ge något? Vet inte hur många sprutor dom ska få men det är väl en slags grundvaccination. Däremot så har jag hört att sprutorna inte ger något större skydd, täcker visst bara några enstaka sorters Boutulism medans det finns jättemånga olika varianter. Så då är frågan ska man lägga ut pengarna? sprutorna är ju rätt så dyra... Jag väljer att fodra med torrhö det känns tryggt och man behöver inte bekymra sig om vaccinationer....

Sv: vaccinations fråga

Har man inte torrhö utan måste ge hösilage så kostar en grundvaccinering 750-800 kr. Det är billigt i jämförelse med vad folk lägger ut på täcken,benskydd ,vojlockar ,träns och gud vet allt som inte har med HÄSTENS hälsa att göra. Men vacc bör göras innan man ger av silaget. Bör.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 441
Senast: Zetly
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: Ray
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 935
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 092
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka