Vaccinationer

Silver Girl

Trådstartare
Har sedan ett år tillbaka en äldre häst som jag endast tänkt tävla klubbtävlingar på. Men nu är det så att min klubb planerar en lokal dressyrtävling till våren och jag börjar så smått fundera på att ställa upp (långt fram, jag vet, men tanken dök upp när jag såg den preliminära tävlingsterminen).

Vet att jag måste skaffa licens och vita ridbyxor m m:), men kom idag också att tänka på det här med vaccinationer. Min häst är vaccinerad årligen, men då han inte tävlats så stämmer inte datumen de sista åren exakt som de ska. Dvs det är lite för länge mellan vaccinationerna.

Hur noga är det? (för tävling alltså, är inte orolig för sjukdom) Måste han grundvaccineras igen för att få tävla lokalt?

Sv: Vaccinationer

Nej du får inte tävla lokalt om vaccinationsdatumena inte stämmer. Du måste nog göra om grunden.

Liknande trådar

Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 687
Senast: kryddelydd
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 064
Senast: fio
·
Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 434
Senast: Kiwifrukt
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 452
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tonåringar
  • Secret Santa 2024
  • Klara sig utan bil