vaccinationer vid tävling

S

snotra

hur är det med nyimporter när det gäller vaccination vid tävling. har de dispens fortfarade?

Sv: vaccinationer vid tävling

Har de någonsin haft dispens, inget vi har tillämpat i vart fall.

Dispens från vaccinationskravet:
SIF ger dispens från vaccinationskravet för hästar importerade från Island de senaste 2 månaderna. Hästägare/ryttare skall vid tillfället kunna visa upp giltig veterinärhandling från exporten som påvisar när hästen exporteras till Sverige.

hittade det här på SIF sida! så nu fick jag svaret :bump:

Åhå då har vi aldrig haft en sån nyimport på våra tävlingar, det är bra isåfall tycker åtminstone jag.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Roheryn
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Blyger
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
757
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka