Vaccination

Sv: Vaccination

Jag buffervaccinerar inte alls längre. Många veterinärer och forskare utomlands hävdar att det är helt onödigt att buffervaccinera, djuren får sitt skydd genom grundvaccinationen.

Agria kräver att man vaccinerar enligt rekommendationerna angivna i FASS vilket i vissa fall (tex. med Felocell) innebär årlig vaccination även mot kattpest.

Så dumt när det finns waccin som är uppdelat på kattsnuwa resp pest. Stämmer det werkligen?

Enligt SVA's rapport krävs inte 1-årsboostern (om det är den vi pratar om) om man använder levande vaccin.

http://www.sva.se/upload/pdf/Djurhälsa/Hund/vaccination_hund_katt_sverige.pdf

Nej, det war iallafall inte dt jag tänkte på. Jag förstod det som att Haukur awsåg den årliga/"wartannat årliga" boostern. Att man alltså inte behöwer waccinera mer efter grundwaccinationen på 2 sprutor. Men det framgår ju inte så tydligt, så jag kan ha missförstått.

Liknande trådar

Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: Sol
·
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
955
Senast: Mojma
·
Katthälsa Min katt utreds just nu för felin hyperestesi. Eller ja, vi närmar oss diagnosen genom att först utesluta annat. Två veterinärer varav...
Svar
10
· Visningar
1 055
Senast: Kilauea
·
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
968
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka