Vaccination

feel

Trådstartare
Hur är det här med vaccinationer på hund när man ska på utställning? Vad är det för krav?

Är det lika hårt som med hästar?

Sv: Vaccination

De ska vara vaccinerade mot valpsjuka. På vuxen hund skall det vara gjort för mindre än fyra år sedan. Första vaccineringen skall vara minst 14 dagar sedan oberoende av hur gammal den är. Valpar ska vara vaccinerade vid lägst tio veckor.

Sen rekommenderar dom att alla är vaccinerade mot Parvo också, men det är inget krav.

En utländsk hund ska vara vaccinerad enligt de införselregler som gäller från respektive land.

De brukar alltid kolla vaccinationsintyget vid anmälan i sekretariatet.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 071
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: movi
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 951

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat