Vaccination

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare aski1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 673
A

aski1

Hej!

Är det någon som vet om stoet måste vara Vaccinerat mot hästinfluensa, vid betäckning?

Sv: Vaccination

Hästen ska väl alltid vara vaccinerad mot hästinfluensa :angel:

Jag vet och min är det. Men detta gäller en bekants häst. Som bara gått hemma i 5 år. nu skulle hon vilja betäcka henne. Men har inte vaccinerat henne på 2 år eftersom hon levt väldigt "isolerat". Så frågan är kan hon åka till hingsten utan att vara vaccinerad?

självklart ska dom vara det, men om man nu mot all förmodan inte har vcc sin häst så tror jag inte det, men är inte helt säker, få kolla med ngn annan här. när jag lämnade mitt sto på semistationen kollade vet inget sånt. :crazy:

På min station ska hästarna vara vaccinerade vad jag vet! Man fick ju ta med passet dit.

/Mitrolle som i år p.g.a. den ökade risken vaccinerat båda sina hästar per halvår.

På min station ska hästarna vara vaccinerade vad jag vet! Man fick ju ta med passet dit.

/Mitrolle som i år p.g.a. den ökade risken vaccinerat båda sina hästar per halvår.

Per halvår? Kan man Vcc så ofta?? Mot hästinfluensa? i så fall tror jag ja med ska göra det :idea:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
755
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 096
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 280
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025