Vaccination

F

Fialotta999

I passet står det följande:

040428 Equilispro T
040608 Equilispro T
050524 Equip FT

Vad är vad av ovanstående? Är det bara hästinfluensa han är vaccinerad mot eller även stelkramp.

Sv: Vaccination

I min hästs pass är det två olika sidor som ska fyllas i för stelkramp och influensa. Är det inte det i ditt?

Sprutan som min fått hette EQUILIS PRO T VET och var kombinerad för influensa och stelkramp.

Hälsn Frida

Så här är det
Equilis Pro T = Influensa + stelkramp
Equip FT = influensa + stelkramp (tetanus= stelkramp)

Tack för snabba svar :) allihopa!!

Så det är samma sak alltså fast sprutorna heter olika alltså.....

Är han fullt grundvaccinerad då när det gäller hästinfluensa och stelkramp? Och är det endast hästinfluensa vaccination han ska ha nu innan 24 maj?

Liknande trådar

Hästvård Hej. Tydligen blev ju regler kring vaccin på hästinfluensa ändrade nu 2023. Förut fick det gå 365 +21 dagar men nu får det inte gå över...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Zevzan
·
Hästvård Kan ngn förklara följande lite bättre för mig: Ny, justerad lydelse fr o m 3 januari 2022 Om C- eller R-vaccination utförs inom 21 dagar...
Svar
1
· Visningar
549
Senast: Elo
·
Hästvård Hej! Jag är ny hästägare och håller på med vaccinationer av pållen min. Jag har märkt att det är helt otroligt hur mycket det kan skilja...
Svar
4
· Visningar
2 493
Senast: Sirap
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar