Vaccination vs träning

Kaktusblomma

Trådstartare
Hur är det nu med vaccination och träning? Den kvällen vet kommer ut till stallet är det självklart en tömkörningsträning på 1 timme, 1½ timme efter att vet har vart där. Jag vet inte hur lätt eller hård den blir, det är första gången vi tränar.

Jag antar att jag antingen får boka om vet till annan dag eller hoppa av träningen, eller?

Sv: Vaccination vs träning

Hästen ska inte jobbas svettig dom närmsta 4 dagarna efter vacc. Dom kan även få feber och bli stela i halsen. Så vore jag du skulle jag boka om det ena eller det andra.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 428
Senast: Zetly
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat