vaccination ... hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P

pollan

:eek: såg idag att min häst vaccination går ut på onsdag men som tur e så kan vi åka till en vet å vaccinera honom idag:) Men vi ska tävla på lördag och söndag.. äår det förtidigt att anstränga de så hårt bara 4 dagar efter vaccination?
 
Sv: vaccination ... hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ingen??????
 
Sv: vaccination ... hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tittar man i Fass på influensavaccin, så står det på en utav dom:

Försiktighet
Hästen skall vila från hårdare arbete under två–tre dagar efter varje vaccination
 
Sv: vaccination ... hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

oh nej.. får ringa å höra med dem... om man kan få dispans
 
Sv: vaccination ... hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en annan sak jag såg nu.. i FEI passet står dert att han blev vaccinerad 6 juli förra året och i vanliga passet står det 6 juni.. är det inte bä
st att gå efter FEI passet då?
 
Sv: vaccination ... hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pollan skrev:
oh nej.. får ringa å höra med dem... om man kan få dispans
Råder dig till att skippa tävlingen. Varför riskera hästens hälsa för en tävling? Det kommer fler såna;)
 
Sv: vaccination ... hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pollan skrev:
en annan sak jag såg nu.. i FEI passet står dert att han blev vaccinerad 6 juli förra året och i vanliga passet står det 6 juni.. är det inte bä
st att gå efter FEI passet då?
Skulle bli mer orolig för vad som gäller...när är hästen egentligen vaccinerad??? Hör med vet. när h*n var ute och gjorde det!
 
Sv: vaccination ... hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ringde dem och de såg att jag (vi) va där och vaccinerade hästen 6 juli så dem hade skrivit fel i vanliga vaccintyget... så vi skulle "slänga" vanliga vacckorten och bara gå på FEI passet.. så han ska vaccineras nästa månad .. och tävlingen kommer att bli av :D
 
Sv: vaccination ... hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pollan skrev:
ringde dem och de såg att jag (vi) va där och vaccinerade hästen 6 juli så dem hade skrivit fel i vanliga vaccintyget... så vi skulle "slänga" vanliga vacckorten och bara gå på FEI passet.. så han ska vaccineras nästa månad .. och tävlingen kommer att bli av :D
Visst känns det skönt att få klara papper;)

Lycka till nu!
 
Sv: vaccination ... hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja :D tack!
 

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
448
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 169
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 841
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej. Tydligen blev ju regler kring vaccin på hästinfluensa ändrade nu 2023. Förut fick det gå 365 +21 dagar men nu får det inte gå över...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Zevzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp