vaccination ... hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare pollan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 842
P

pollan

:eek: såg idag att min häst vaccination går ut på onsdag men som tur e så kan vi åka till en vet å vaccinera honom idag:) Men vi ska tävla på lördag och söndag.. äår det förtidigt att anstränga de så hårt bara 4 dagar efter vaccination?

Sv: vaccination ... hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ingen??????

Tittar man i Fass på influensavaccin, så står det på en utav dom:

Försiktighet
Hästen skall vila från hårdare arbete under två–tre dagar efter varje vaccination

oh nej.. får ringa å höra med dem... om man kan få dispans

en annan sak jag såg nu.. i FEI passet står dert att han blev vaccinerad 6 juli förra året och i vanliga passet står det 6 juni.. är det inte bä
st att gå efter FEI passet då?

pollan skrev:
oh nej.. får ringa å höra med dem... om man kan få dispans
Råder dig till att skippa tävlingen. Varför riskera hästens hälsa för en tävling? Det kommer fler såna;)

pollan skrev:
en annan sak jag såg nu.. i FEI passet står dert att han blev vaccinerad 6 juli förra året och i vanliga passet står det 6 juni.. är det inte bä
st att gå efter FEI passet då?
Skulle bli mer orolig för vad som gäller...när är hästen egentligen vaccinerad??? Hör med vet. när h*n var ute och gjorde det!

ringde dem och de såg att jag (vi) va där och vaccinerade hästen 6 juli så dem hade skrivit fel i vanliga vaccintyget... så vi skulle "slänga" vanliga vacckorten och bara gå på FEI passet.. så han ska vaccineras nästa månad .. och tävlingen kommer att bli av :D

pollan skrev:
ringde dem och de såg att jag (vi) va där och vaccinerade hästen 6 juli så dem hade skrivit fel i vanliga vaccintyget... så vi skulle "slänga" vanliga vacckorten och bara gå på FEI passet.. så han ska vaccineras nästa månad .. och tävlingen kommer att bli av :D
Visst känns det skönt att få klara papper;)

Lycka till nu!

ja :D tack!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 073
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 290
Senast: Kilauea
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 002
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka