vaccination fördröjd

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare fRiida
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 733
F

fRiida

har jag uppfattat rätt om man ska göra andra vaccinationen 6 månader efter första? så sa vår hunduppfödere i alla fall....

vi hade en tid men den blev uppskjuten för veterinären blev allvarligt sjuk.

så nu blir det troligen inte förens om två veckor.

är det jätte allvarligt?? :confused:

Sv: vaccination fördröjd

2:a vaccinationen ska ges ca 4 veckor efter den första och därefter ska hunden vaccineras igen vid 1 års ålder och därefter varje år för kennelhosta, vartannat år för parvo och vart 3:e/4:e år för valpsjuka.

aj då det va inte alls va dom sa till oss!

då är det ju för sent för den andra vaccinationen och för tidigt för 1 års vaccinationen. är det helt onödigt att göra den då?

nu blir jag jätte nerös :confused: :(

Vaccinera hunden nu som tänkt och kolla med vet. om en omvaccinering krävs igen om 4 veckor och fortsätt därefter som vanligt.

Ca 8 veckor
Ca 12 veckor
Ca 1 år

Sen finns det olika intervaller man kan göra det i fortsättningen, en är den som Gnist skriver. Det beror ju lite på om man ska tävla, resa eller annat, vilka rekommendationer man måste följa.
Jag vaccinerar min ena hund med tätaste mellanrummen enligt rekommendationerna, iom att hon reser en del och ställs ut. På henne är det även rabies, eftersom det är utlandstävlingar också, och då tillkommer även vissa avmaskningar ibland. Den andra hunden går på "standardsprogrammet" utan rabiesvaccination.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 017
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 823
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 330
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 577
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka