Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De som ingick i vaccinationsprogrammet på 80 talet, vattkoppor men det fick jag som vuxen för två år sedan så det hade nog gått ur, tbc, gula febern, hepatit a-b-c, stelkramp. Tog påfyllnadsvaccin för alla barnsjukdomar i samband med en längre utlandsvistelse för ett par år sedan.
Vi tog A-B-C när vi åkte utomlands som jag fattade det då, är helt 100 på att BVC sköterskan sa alla tre (men måste ju ha fattat fel om det inte finns ett vaccin, är det i förebyggande syfte man tar de andra då?)Mig veterligen finns det inget vaccin mot Hepatit C ännu?
Vi tog A-B-C när vi åkte utomlands som jag fattade det då, är helt 100 på att BVC sköterskan sa alla tre (men måste ju ha fattat fel om det inte finns ett vaccin, är det i förebyggande syfte man tar de andra då?)
Nä jag läste det, är dock helt säker att hon sa A-C (eftersom jag inte ens hört talas om hepatit C innan vi tog de vaccinerna).Det är ju inte riktigt samma sjukdomar. A är överförbart via mat & vatten, B med kroppsvätskor. C överförs också via blod/kroppsvätskor.
Läste lite till nu och det finns inget vaccin mot C. Dock har det börjat gå att behandla, vilket inte heller gått tidigare.
C är vanligast hos folk sin är sprutnarkomaner, så det är ju i regel inget man drabbas av.
Jag hade varit tacksam för ett vaccin mot Hepatit C, då jag i mitt yrke kan bli utsatt för det. Skulle jag bli spottad på (typ i ögat eller i munnen) eller sticka mig på någons nål, så måste jag göra nollprov och grejer. Och samlivet åker på stryk ett halvår (eller om det är tre månader) eftersom det tar tid innan man kan se om man fått sjukdomen.
Nä jag läste det, är dock helt säker att hon sa A-C (eftersom jag inte ens hört talas om hepatit C innan vi tog de vaccinerna).
Om någon säger A plus B, så kanske det kan uppfattas som ABC?Så konstigt av henne. Man kan ju tycka att hon borde veta vad det är i sprutorna hon ger
Fast nej. Helt säker på att hon sa c, jag visste inte att det fanns ett hepatit c innan vi var in och fick hepatit vaccinet. Slog heller inte upp det efteråt.Om någon säger A plus B, så kanske det kan uppfattas som ABC?