Va tror ni om denna kille?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare missmuppsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 699
M

missmuppsan

Har precis köpt mig en 06a.

Har nu en fråga till er som kan de här med avel och dyl, va tror ni om denna kille om man kikar på hans stam?

Min lilla kille heter jiovedi så vill ni kolla ännu längre bak så går det att söka på honom

E: Tiger Bill xx
U: Joga (35) (SWB)

General Assembly xx
Mirkan Honey xx

Sankt Gotthard
Jolita (35)

längre bak finns även jovial

hur stor tror ni han blir? mäter nu 156 cm i manken, något högre bak..
är född 2006-04-27

tack å tack i förväg..

Sv: Va tror ni om denna kille?

Tiger Bill** mäter väl 166?
Jag har ett fbl sto efter honom och hon är ca 166-167cm i mkh.
Underbart temperament!
Berätta gärna mer om din 06:a då jag har planer på att betäcka mitt sto med hbl i vår...

Min kille är en mycket nyfiken och glad kille som inte alls är tillbaka dagen, idag tränade vi med att köra traktorn försiktigt i hagen, och han gick fram två ggr och nosade när den stod stilla och brummade :) han är såå cool, mycket lugn och stressar inte upp sig i onödan. Han har mycket fin och luftig gång och rör sig mycket trevligt... är fälltävlans ämne..

har inte haft han så länge så vet inte så mkt själv..

kika gärna in på vår hemsida..

Ingen alls som kan tro lite ? :P

Tiger Bill är inte godkänd för halvblodsavel, så honom har jag dålig koll på. Mödernet ser annars ganska trevligt ut, finns lite prestationer i alla grenar när man letar bland avkommorna. Så det kan säkert bli en trevlig fälttävlanshäst.

Mödernet är en gammal Gotlandsfamilj som bl a lämnat många goda hopphästar.

Morfar St Gotthard har jag sett tävla i msv dressyr.

Mormorsfar Jovial hade över 20 avkommor i svår klass i alla dicipliner. Vid OS -72 vann sonen Sarajevo individuellt brons i fälttävlan och sonen Ajax lagbrons i dressyr. Ajax vann 1968 nordiska mästerskapen i hoppning. Jovials far Bohême xx hade 22 avkommor i svår hoppning och fälttävlan.

Drabant lämnade också många svårklasshästar i alla dicipliner och skulle fått ELIT om man hade gått så långt bak.

Mormor är helsyster till godkände hingsten Galant 486 som exporterades till Schweiz för 30 år sedan. Har inte koll på vad han lämnat där men en avkomma vann en stor hoppning i Falsterbo med Beat Mändli. Han hette Galant med en massa romerska siffror bakom.

Om Tiger Bill vet jag ingenting eftersom han inte var godkänd för halvblodsavel.

Jag har en halvbror till din med samma mamma.

Min heter Just D, född 2002 och e. As de Thurin.

Joga själv är 165cm i mkh.

De avkommor efter Joga som jag har koll på är:

Joyride f. 1996 e. Falleur, är tävlad upp till msv dressyr

Jolina f. 1997 e. Falleur, är tävlad upp till 1,20 hoppning

Joelle f. 2001 e. As De Thurin, tävlas av John Hickey och har gått 1,20 hoppning

Jag skulle vilja säga att mamman lämnar väldigt trevliga allroundhästar med bra psyke.

Min egen har inte gjort så mycket ännu bland annat på grund av sadeltvång och en operation i höstas av knäleden bak där brosk avlägsnades och han är nu fit for fight igen.

9321994.jpg

Här är en bild på mitt hjärtegryn!

Precis som syster Jolina, ett blått öga. Och Joyride om jag inte missminner mig....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund

Hästrelaterat

Tillbaka