va ska ja göra när fölisen slår me frambena?

L

lie

han är ca 8 dagar nu och är sjövild:P hehe! det är första gången både för min häst och för mig! så ni erfarna om ni skulle vilja svara på lite frågor??
kan jag ta ut stoet ur boxen och rykta å pyssla om henne nu?
har börjat ta på fölungen nu i ansiktet och på kroppen så han vänjer sig , men han slår med frambena och försöker hoppa på mig, då säger ja nej och putar undan han men räcker det att göra så?

när tar ni på eran fölunge grimma för första gången??

Jag tog på grimma från dag 2. Från dag 4 har jag lärt honom att stå på gången med mamma, antingen lös eller att nån håller i honom. Jag ska kunna ta på honom överallt o få lyfta hovarna.
Han är nu 2 veckor o jag hoppas på o få ut dom på bete med andra snart. Nu går dom bara på bete dagtid ensamma.
Då kommer dom att få vara i fred från mig o mitt pyssel, inte mer än att jag kommer att kolla till dom.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 812
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 341
Senast: hastflicka
·
Hästhantering Hej allihopa. Jag har ett problem med mitt 6-åriga halvblodssto som jag köpte i december. Hon är världens finaste häst att se på (ja...
2 3
Svar
47
· Visningar
15 861
Senast: BobberiBoo
·
Hästmänniskan Jag hoppas jag har lagt detta under rätt annars får den gärna flyttas! Hej! Jag har ett problem - har en medryttare sedan 1 ½ månad...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka