Va kostar en montesadel? m.m

L

lie

Håller på att ta montelicens nu.. i mitten av februari så ska ja å några andra va med i en film om monte från stc.. vi ska va på banan, och jag ska ha med min egna häst, Men jag måste fixa en montesadel och hittar ja ingen att låna så får ja väl köpa en, hur mkt kostar en montesadel..?

Sen så är det första gången som jag har med min häst i ett montelopp, han har startat tidigare men aldrig i monte, tror ni att de går bra för han att volta ? han är ju van, men frågan är om de bryr sig så spec mkt mer med en sadel på??

Kanske blev lite virrigt.. :d

Sv: Va kostar en montesadel? m.m

Du behöver inte ha en monté sadel på direkten, rid med din vanliga...
En montésadel kostar väl kring 3500:- komplett

Sv: Va kostar en montesadel? m.m

Det är väl inte han som voltar, det är väl du? ;)

En häst som är van vid att volta och starta brukar inta vara något problem med.

Som vid sulkylopp så är det ju större möjlighet att få iväg hästen bra om den är skapligt rak när den vänt upp...

/// ghost

Liknande trådar

Träning Hej! Jag vet kanske inte hur jag ska formulera mig för att detta ska låta vettigt. Vi tar det från början. Jag började rida ett...
Svar
13
· Visningar
2 928
Senast: pulkaskurk
·
Lantbruksdjur Hoppas att tråden ligger rätt.. Nu har det ploppat upp en massa funderingar i skallen, vet inte ens om det är vettigt eller om det...
Svar
6
· Visningar
2 954
Senast: Dorro
·
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 426
P
Utrustning ....ja det är frågan :crazy: Jag vet verkligen inte vilket släp jag ska välja! Har väl i nuläget 2 alternativ. Det verkar ganska...
Svar
3
· Visningar
1 690
Senast: piggis_83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka