Va arg jag blir!!!

Vår_Vinter

Trådstartare
* vet inte om denna ligger rätt!

MIn mamma o dom har ett lantstället utanför sala. Där bor det en gammal tysk som har en hund som är hur läskig som helst!!!

Imorse kom hunden o lillasyster hade sin kanin i sin bur, hunden river upp hela buren tar kaninen o biter sönder den. :cry:
Sen springer han hem med kaninen lägger den på bron.

Vet ni va tysken gör???? Jo han lämnar kaninen, kommer inte ens över till mamma o lillasyster (han vet att vi har kanin) o ber om ursäkt. Utan han tar sin cykel och cyklar i väg med hunden.

Mamma blir fly förbannad och ringer o polisanmäler händelsen.

HUnden är lös hela tiden. En gång när mamma kom ut från toaletten som ligger i ett annat hus så stod schäfern där o morrar o det rinner fragma ur munnen. Föreställ er Cujo i stephen king filmen. Han är stor som ett hus o helt tokig.

Gubben ursäkt till att hunden är lös är, " Han kan inte bajsa om han är i hundgården eller i koppel ?"

Hunden är ofta på deras tomt, har tidigare käkat upp både harar, fåglar och andra djur.

En annan gång så var hunden kopplad o han såg tysken sons katt springa in i garaget. Hunden efter och hoppar upp på sonens ny lackerade amerikanska bil o repade sönder hela bilen. Gubben brydde sig inte han vart bara 20.000 fattigare.

Hur sjuk får egentligen folk vara????:mad:
Det var bara tur att inte lillsyster höll i kaninen då hade nog hon oxå blivit biten!!!:(

Gubben bryr sig verkligen inte alls om vad hans hund gör.

Mamma polisanmälde, o killen på polisen sa det att är hunden på din tomt o du råkar köra över han så händer det inget = mamma skulle kunna skjuta hunden som hon nu helst vill, UTAN ATT BLI STRAFFAD!

Polisen týckte oxå att hon skulle ringa varje gång hunden är inne på deras tomt o göra en anmälan. Juh fler anmälningar dessto bättre är det juh.

Lillasyster är jätte ledsen o jag med. Så synd att sånt ska hända. Vad blir det nästa gång kanske lillasyster eller någon annan"!!!!!

Vad ska man göra egentligen???

ville bara skriva av mig lite

Sv: Va arg jag blir!!!

Fy vad hemskt och så arg jag blir av att läsa detta!
Har också kaniner så jag är rädd för att såna saker skulle kunna hända. Men jag har mina kaniner i ett litet hus på tomten så förhoppningsvis är de mer skyddade.
Kan ni inte prata med gubben och tala om vad hunden gjort och att det inte är acceptabelt. Tala också om att ni polisanmält och vill ha skadestånd.
Passa också på att tala om att ni har rätt att skjuta hunden om den är på er mark och stället till skada. Kanske får det honom att tänka efter lite :devil:.

Gubben har mamma o hennes sambo talat med. Han rycker bara på axeln. Han såg hur ledsen lilla syster var, han brydde sig inte ens. :cry::cry:Hon hade haft kaninen i 6 år. Hon älskade verkligen lilla söta Elliot. :love:

:devil: hund!!!!

Hatar den där hunden. Mamma talade om att hon hade polisanmält händelsen han bryr sig inte ens. Han börjar bli dement o när hunden repadre sönder sonens bil då ryckte han oxå på axlarna han vart juh "bara 20.000 kr fattigare".

Gubben har haft hundar i hela sitt liv men han fattar inte att han inte klarar av denna hund. När han är ute o "går" med hunden så håller han med båda händerna runt kopplet o lutar sig bakåt för att orka hålla emot. Helt sjukt.

Skjut hunden nästa gång den är på er tomt :devil:.
Säg att den hotade er nya kanin. Så ska ni inte behöva ha det.

min hund började sticka iväg, men hon var aldrig hotfull. bara jagade katter hos grannen (åt dom aldrig). vi tog vårat ansvar och skaffade en hundgård och en lina som hunden får sitta i. trivs dock bättre i linan än hundgården då hon ä så social. detta gjorde vi för att slippa få skit och anmälningar och för att det inte skulle hända hunden nått plus om hon skulle råka göra nått dumt.

min hund började sticka iväg, men hon var aldrig hotfull. bara jagade katter hos grannen (åt dom aldrig). vi tog vårat ansvar och skaffade en hundgård och en lina som hunden får sitta i. trivs dock bättre i linan än hundgården då hon ä så social. detta gjorde vi för att slippa få skit och anmälningar och för att det inte skulle hända hunden nått plus om hon skulle råka göra nått dumt.

hunden sitter i hundgård hela dagarna. Hunden kan inte uträtta sina behov i varken koppel, hundgård, eller lina enligt ägaren. Han måste vara lös :confused: Mysko hund.

Nu har lilla syster skaffat en lite Junior heter han typ 8 v eller nått kommer inte ihåg. Hon vill verkligen inte att kaninen ska vara där så länge hunden finns kvar.

Vi har fortfarande inte fått en ursäkt. Hunden käkade nu i helgen upp en hel har familj.
Ätit upp 2 katter mm. Ägaren bryr sig inte. Nu när hunden kommer in på tomten så anmäler dom på en gång. Mammas sambo har sagt det kommer han 1 mm in på denna tomt jag slår i hjäl hund f*n med spaden :rofl:

hunden sitter i hundgård hela dagarna. Hunden kan inte uträtta sina behov i varken koppel, hundgård, eller lina enligt ägaren. Han måste vara lös :confused: Mysko hund.
:rofl:

min hund gör inte heller sina behov när hon sitter i buren eller i linan. hon gör det hon ska när vi går ut. han kanske ska börja med att gå med hunden i koppel ändå. förr eller senare måste hunden göra sina behov. eller helt enkelt göra sig av med hunden, antingen avliva eller omplacera den. blir vansinnig på sånna typer :devil:

Tycker synd om din lillasyster, och er familj, man tycker ju att man skall kunna åka till stugan med familjen ( inkl. sina djur ) och koppla av och bara ha det skönt. Inte fan skall man behöva vara rädd för att grannens galna hund skall ta död på ens familjemedlemar, fortsätt anmäll, skjut hunden, gubben oxå! :devil: Man tycker ju att han för fan skall kunna ta sitt jävla ansvar, om hunden nu inte klarar av att uppföra sej lös så får den väl vara skitnödig då, sitta i lina eller gå i koppel, för detta är oacceptabelt. :devil:

Liknande trådar

Övr. Hund Vad gör man då? Jag vet att det är min utmattningsdepression som talar nu. Men jag kan inte rå för att jag känner mig kvävd och låst av...
Svar
17
· Visningar
4 024
Senast: Lejonelle
·
Övr. Hund Ja, en lite annorlunda topic kanske. I sommar åker jag tillbaka till Bali igen, där jag volontärarbetade på ett hundhem förra året...
Svar
4
· Visningar
2 729
Senast: Singoalla
·
Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 484
Senast: Seabaz
·
Övr. Katt Hej! Har fått ett litet problem och nu undrar jag vad ni kloka bukefalosister säger om detta. Vi är djurvakt från denna helg och till...
2
Svar
33
· Visningar
2 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka