V75 på Åby - Bilder

Miedo

Trådstartare
Jag har för första gången i mitt liv både kollat på- och fotograferat trav. Tyckte det var väldigt intressant och tänkte dela med mig av lite bilder från i lördags :)

16.jpg

5.jpg

10.jpg

11.jpg

21.jpg

22.jpg

8.jpg

Finns fler bilder här om man vill se:
https://picasaweb.google.com/110947448925575468834/Abytravet1712

Sv: V75 på Åby - Bilder

Fint! Jag tror att du/bilderna skulle vinna en hel del på om du fångade hästarna i rätt del av svävmomentet, s.a.s., som på den femte från vänster (den är iaf det i min mobil, den på upploppet mellan två hästar), riktigt snygg bild med bra actionkänsla. Men det är såklart inte lätt att få till när man inte fotat eller ens gått på trav tidigare. :)

Senast ändrad:

+ Liten

Tack! :)

Jag försökte tänka på det, men det är inte det lättaste ;) Med lite mer vana så ska det nog gå bättre i framtiden. Kommer ihåg i början när jag fotade GP-dressyr första gången, fick ALDRIG rätt travmoment, och nåt år senare så blir det mer eller mindre rätt utan att man ens behöver tänka på det. Så jag hoppas det blir detsamma med trav också såsmåningom.

Jag å andra sidan gillar att det är bilder från olika monent.
Tycker det är aptrist med alla bilder som der likadana ut med exakt samma moment.

Håller med dig där! Men det är skillnad på om det blir olika moment medvetet, eller för att man inte kan få det moment man vill tycker jag. Visserligen så försökte jag inte få samma moment hela tiden, men vissa travmoment ser aldrig riktigt bra ut, och det är ju bra att lära sig undvika just de så ;)

Ja det är sant.
Men jag tycker nog att de flesta bilder du lagt upp är riktigt bra :)

Ja men absolut, du skulle ha sett mina bilder när jag började plåta trav! Hela bunten såg ut som skadeskjutna kråkor. :D Men som sagt, fina bilder, du verkar vara en duktig fotograf. Gillar för övrigt galoppbilden skarpt också, samt den i albumet från defileringen, fint med den främsta hästens uttryck.

Bison: Tack! :)

Stormkast: Hahaha, det är ju tur att man blir bättre och bättre ;) Tack så mycket :D Gillar också de bilderna, defilerings-bilden tycker jag ser lite härlig ut just för att första hästen har himla härligt uttryck och hästen bakom ser ut som att den ska äta upp/döda något... :D

EmmaSofia: Tackar :)

Riktigt fina! Ser dock att på många bilder i albumet är kusken inte med, det blir lite som att bara ha halva ryttaren med. Tycker jag :)

Hoppades ingen skulle märka detta ;) Jag fokuserade mest på själva hästarna och känslan, så jag förträngde att det ser bra mycket bättre ut om hela ekipaget är med. Vilket jag upptäckte vid datorn sedan :o Absolut något jag tar med mig till nästa gång. Tack!

Kanon fina bilder! Vilken skärpa du har på kamran.

Tack!
Jag kan inte klaga... Har en ny kamera som känns riktigt grym, har dock inte vant mig riktigt vid den ännu.

och martha;

Tackar, det värmer att höra :)

Känns dock väldigt... ego eller vad man ska säga. Varför har ni ingen allmän bildtråd här på trav? (eller det kanske finns nånstans längre bak, har ju inte kollat så mycket)

och martha;

Tackar, det värmer att höra :)

Känns dock väldigt... ego eller vad man ska säga. Vaeintrför har ni ingen allmän bildtråd här på trav? (eller det kanske finns nånstans längre bak, har ju inte kollat så mycket)

Vet inte...kanske för att vi är vuxna :rofl::rofl:
Men bilder är roligt :love:

Liknande trådar

Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 737
Fritid Finns det fler norrskensjägare än jag här? Jag bor i södra landsändan men har ändå lyckats se två gånger på ett år. Ikväll är det lite...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
3 790
Senast: Lenita
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
Svar
11
· Visningar
639
Senast: Badger
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
641
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka