V-Ö utställning o besökande hundar?

replica

Trådstartare
Har hört att man inte får ta med sig besökande hundar till utställningar inomhus?!

Men hat kikat på SMÖÖKs hemsida och hittade PM/domarlistan till utställningen nu i helgen där det står

"OBS! Besökande hundar måste vara över 4 månader samt kunna uppvisa vaccinationsintyg!"

Får man då som besökare ta med sig sin egna hund?:confused:

Eller har ni som ska ställa ut fått annan information?

Sv: V-Ö utställning o besökande hundar?

Det beror på vilken utställning det är och hur gott om plats det är om man får ta med sig hund eller ej. Ex på Hund 2007 är det INTE tillåtet men detta tolkar jag som att du får ta med dig en hund som inte ska delta i utställningen.

Dock ska den då vara över 4månader.

javan

"Ej anmälda hundar får medtagas! Glöm inte vaccinationsintyg som ska uppvisas vid ingången."

"Ej anmälda hundar får medtagas! Glöm inte vaccinationsintyg som ska uppvisas vid ingången."

Jag har fattat det som att andra hundar inte får följa me.. och på sätt och vis e det nästan tur, det är ju smockat med hundar där inne:crazy:

Jag har själv aldrig varit där tidigare, men enligt hemsidan så kommer det uppmot 5000 hundar under 3 dagar vilket är minst sagt mycket:crazy:

Får åka dit med foppen (vill gärna visa upp honom för uppfödaren som ska dit:angel:) och se om man kommer in:)

Jag citerade det PM jag fått och jag kan bara tolka det som att man får ta med sin hund, även om den inte är anmäld.

jag hade fel, hundar fick medtagas.. dock skulle jag aldrig gjort det om det inte vore för att jag var anmäld, tycker faktiskt att det är för trångt när det är inomhus.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 719
Senast: Sandora
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 772
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 508
Senast: Sel
·
Hundhälsa ...eller bara jag som gjort något fatalt fel? Snälla, döm mig inte för hårt. Borde kanske inte skriva egentligen men tankarna går runt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka