Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Och bebis har inte fixerat sig än :confused: När fixerade era bebisar sig ? Det är min värsta mardröm att det ska bli sätes bjudning.:eek:
 
Sv: V 33

zilla skrev:
Och bebis har inte fixerat sig än :confused: När fixerade era bebisar sig ? Det är min värsta mardröm att det ska bli sätes bjudning.:eek:

Enligt statistiken är det enbart ca 2-3% av alla barn i sverige som ligger i säte vid förlossning.

Min son fixerade sig i v. 36. Är nu i v. 32 och bebben är int efixerad ännu (känner huvudet i revbenen rätt ofta :crazy: )
 
Sv: V 33

Vid kollen förra veckan (v. 39) så hade inte min fixerat sig heller. Men den har mest haft huvudet neråt ändå. Och det verkar den ha fortfarande. Den har åkt neråt och det skenar i musen när den rörs.
aaj.
 
Sv: V 33

Min bebis låg med huvudet neråt vid v.33 men hade intefixerat sig än. tror han gjorde det vid v.35.

Hoppas din fixerar sig åt rätt håll innan förlossningen!
 
Sv: V 33

Min bebis är fortfarande rörlig men ligger som sagt med huvudet ner sedan minst v 33. Är i vecka 39+1 nu och är jättenervös för att vattnet ska gå - vill att värkarna ska börja först (gärna NU - är trött på att vänta men antar att det dröjer ett tag till). Detta då det enligt bm annars är risk för att bebisen klämmer navelsträngen när den fixeras pga vattnet går, så man ska ligga in påväg till förlossningen..

Din bebis har ju många veckor till på sig att fixera sig så jag tycker du ska ta det lugnt än så länge. Ligger den neråt med huvudet än? Hoppas som sagt det löser sig och du slipper sätes bjudning!
 
Sv: V 33

Jag är i vecka 37 nu och min bebis har vänt sig från kontrollen v. 34 då den låg med huvudet nedåt men var rörlig... Så nu är det säte som gäller, tydligen (om den inte vänder sig igen då...) Men jag ska inte göra nåt vändningsförsök då min förra förlossning var överjävlig så jag får ett planerat snitt den är gången och då spelar det ju inte nån roll hur den ligger ändå.

Min första låg nedåt med huvudet sen v. 33-34 nånting men var aldrig fixerad ens när värkarna började.
 
Sv: V 33

*KL*

Alla fixeras ju inte, även om de ligger med huvudet neråt. Somliga fixeras precis under förlossningen eller direkt före.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 958
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 778
Senast: Milosari
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 060
Senast: skogaliten
·
Övr. Barn ...så skulle jag inte låta barnet använda skärmar förrän det kunde läsa. I verkligheten var hon tre veckor gammal första gången vi...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 976

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp