UVI eller vad?

Glimfeather

Trådstartare
Kan börja med att säga att jag ska ringa veterinären om det här i morgon :)

Mrkte idag när jag skulle hämta min kille hos dagmamman att han beter sig lite underligt. Han satt fastbunden när jag kom och jag släppte loss honom. Då for han rätt till en äng och kom inte när jag ropade. Gick bort och kollade och han satt då och kissade. Och kisade, och kissade och kissade. Det gick en låååång tid och jag gick fram för att kolla läget. Då reste han sig upp lite men fortsatte kissa. Det kom ingen jämn stråle, utan i småskvättar.

När han var klar sprang han iväg för att bajsa och sedan kissa igen. Länge. Upprepade det flera gånger (inte bajsningen).

Inget blod vad jag kunde se. När han var klar var svällkropparna lite svullna på snoppen.

Har ändå tänkt åka in med honom eftersom han varit lite loj, tänkte avvakta till nästa vecka, men nu blir det till att åka in i morgon om jag kan få en tid.

Vad kan detta vara symptom på? Säkert svårt att säga, men någon kanske har varit med om samma?

Sv: UVI eller vad?

UVI, prostatabesvär, urinsten. Finns rätt mycket att välja på vad gäller urinvägsbesvär.
Hoppas det går bra imorgon hos veterinären!

Men Sirius då:(

Tycker det låter mer som prostatabesvär än UVI men det kan ju som sagt vara lite av varje.
Hoppas det inte är nåt allvarligt, pussa killen från mig och Kirsty!

Oj, kan hundar få besvär med prostatan :( Kanske är därför han varit lite hängig. Ska ringa vet så fort de öppnar i morgon och hoppas på en snabb tid!

Oj, kan hundar få besvär med prostatan :( Kanske är därför han varit lite hängig. Ska ringa vet så fort de öppnar i morgon och hoppas på en snabb tid!

Ja det är tom ganska vanligt på hanhundar som börjar komma upp i åren:( Killens jämte har prostataproblem men de har blivit mycket bättre sen han kastreades.
Hoppas du får en snabb tid, att Sirius blir kry och att plånboken förblir någorlunda välmående;)

Visst var det UVI! Något förstorad prostata hade han också, men inget som det var någon fara med. Skönt att det "bara" var det :)

Liknande trådar

Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
785
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 385
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag vill gärna ha något lugnande att läsa i morgon innan jag ringer veterinären. Billy har kissat konstigt de senaste två gångerna...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: Migo
·
Hästvård Hej! Har kanske en något onödig fråga.. Min D ponny och jag har precis bytit stall, 1 Januari. Skulle då duscha av hennes fötter. I...
Svar
18
· Visningar
1 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar