utvecklas som dressyrryttare

B

Bönan

NU behöver jag hjälp! Har inga planer alls till hösten om jobb/utbildning och det enda jag vet säkert nu är att jag vill hålla på med hästar och få en chans att utveckals som ryttare. Håller bara på med dressyr för tillfället och är lite ringrostig då det gäller hoppning. Vilket utesluter de flesta möjligheter att utbilda sig till hippolog etc. då man ska visa sina färdigheter inom både hoppning och dressyr på intagningsprovet... då återstår väl ett hästjobb, men har lite problem med axlarna och kan inte ta ett jobb där man typ ska mocka 15 boxar per dag. Att få ett beridarjobb vore ju drömmen, men har bara tävlat upp till LA så jag är ju ingen stjärn ryttare precis (även om jag drömmer om att bli :) .)

Så vad ska man göra om ens största önskan är att få utveckals som dressyrryttare? Har inga pengar eller möjlighet att skaffa egen häst heller...

Sv: utvecklas som dressyrryttare

Hippolog är väl inte uteslutet? Hoppa högt kan man ju alltid lära sig :angel:.

Jag sitter dock i samma sits som du. Fast jag har ett år kvar i gymnasiet.. och det vore väl om man kunde få en praktikplats? det finns ju sådana där HYN godkända praktikplatser. Och då borde det ju inte vara något problem för vanliga dödliga att få plats tycker jag.

Jag tänker minsann komma in på hippologen, och jag hoppar helst inte högre än 90 cm. Men det får lösa sig i framtiden. Man har ju massor av år på sig att bli proffsig!

Men leta efter praktikplats! :)

Sv: utvecklas som dressyrryttare

Ja, tur att man kan träna dressyr minst tills man fyllt 60, tänk va mycke man måste ha hunnit lära sig! det är väl då man får börja mäta sig med eliten. ;)

tack för tipset!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 659
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 741
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka