Uttinis motsvarighet?

N

Naura

Hej!!

Hoppas någon av alla ni kunniga ska kunna tipsa mig på bra hingstar, i samma stil som Uttini?

Träffade på en valack en gång efter Uttini o blev totalt aboslut upp över öronen förälskad i honom. Han var till salu, o jag skulle få köpa honom, men tyvärr hann det komma en annan spekulant innan mig o han såldes.

Uttini används väl inte i avel nåmer vad jag har förstått, men vad andra hingstar kan ni tipsa om i samma stil som Uttini?

Jag är egentligen urusel på hingstar o avel i allmänhet, men gillar verkligen den typen av häst o vore intressant att veta lite mer om andra hingstar som lämnat bra nu när det börjar bli dags att köpa ny häst igen...

Tack!!

Mvh: Naura

Sv: Uttinis motsvarighet?

hanna_shetland skrev:
Uttini togs ur avel förra året och används som tömkörningsläromästare på Flyinge.

jepp för han har utbildat mig i allt jag kan :love:

hanna_shetland skrev:
Uttini togs ur avel förra året och används som tömkörningsläromästare på Flyinge.

Jo, det var det jag oxå hade förstått.

Måntro var man kan hitta en hingst som är likvärdig honom....Om någon här som är duktig på avelshingstar kan tipsa om hingstar så vore jag mkt tacksam.

/Naura

kul! har ett sto m han som morfar, hon är lite knepig. Var på en hingststation där han stått o där fick jag veta att han var en ängel, stämmer det? kan ju tillägga att hon ser ut som sin morfar oxå..

Är ju svårt. Han har inga syskon i avel och det finns många hingstar som lämnar "snällt" även om jag tror att det mesta av "snällheten" kommer från stoet som uppfostrar den.

Red ett sto e. Uttini-Herkules ett tag, väldigt snäll och duktig i dressyr, lite feg i hoppningen. :love:

Annars kan du ju försöka flörta med Flyinge, han lever ju trots allt än... :idea:

Liknande trådar

Islandshäst Jag ska nu sälja mitt 12 åriga sto, islandssto , fin stam dock inte själv visad. Gett en avkomma, en hingst som blev jätte fin i sin...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 657
L
Hästmänniskan Jag har nu letat häst i ca 3 månader och varit o tittat på en massa olika hästar. Fastnat för några som blivit sålda till andra, men nu...
Svar
13
· Visningar
1 519
Senast: LaVidaLoca
·
U
Övr. Hund Då jag för tolv år sedan skulle köpa münsterländer var det svårt att finna valpar som såldes till annat än jakt, men ändå har jag...
Svar
4
· Visningar
2 389
Senast: beda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka