Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi var där där fre-lör och ja.. vad ska man säga? Jag är i chock!
I fredags vinner Alpina championklassen med CK och blir BIR! Shiera blir tvåa i championklassen och även 2BTK!
Igår var vi såklart redan väldigt nöjda med helgen plus att det var 10 tikar till den dagen så vi hade inga större förhoppningar. Men döm om min förvåning när Alpina blir BIR igen! Den här gången med cacib och crufts-kval! Shiera blir åter igen tvåa i championklassen men den här gången ”bara” 3BTK! ❤
Alpinas systerdöttrar plockade även certen båda dagarna och vår uppfödargrupp fick springa final båda dagarna. Tyvärr utan placering den här gången men vi är sjukt nöjda ändå!
Båda fick sjukt fin kritik båda dagarna men Shieras kritik från fredagen tror jag att jag måste rama in!
TackGrattis till BIR på MyDog idag @russinbulle !
Tack!WOW!! Grattis
Bakbenen är för långt bak,frambenen ska vara lodade med "axeln" just på bilden är dom för långt fram,sen ska hon inte vara så rädd att svansen är mellan benen,den ska vara glad och huvdet ska inte dras framåt utan mera uppåt bakåt.I maj ska uppfödaren ställa ut Nora. Tills dess har jag lovat att försöka träna henne att stå snyggt, stilla och bli pillad på osv, vilket inte är några problem alls. Det jag tycker är svårt är att få henne att stå i rätt position. Är det någon som har lust att komma med synpunkter och tips utifrån bild på hur det ser ut nu. Vad ska jag ändra på? Tänka på? Vill ju göra det här så bra jag kan såklart, tänk om jag gör fel
Visa bifogad fil 45501
Bakbenen är för långt bak,frambenen ska vara lodade med "axeln" just på bilden är dom för långt fram,sen ska hon inte vara så rädd att svansen är mellan benen,den ska vara glad och huvdet ska inte dras framåt utan mera uppåt bakåt.
Nu vet ju jag att hon är ung,men lite mer mat skulle inte skada.
Jag tycker inte att hon är för tunn faktiskt. Kommer bli bra när hon växer på sig och musklat sig mer.Tack! Ska tänka på detaljerna framöver. Svårt ju!
Jag drar inte i huvudet men jag förstår att det ser ut så. Och hon är inte rädd, hon har nästan alltid svansen sådär, oavsett.
Visa bifogad fil 45506
Ang. mer mat så är det inte så att jag svälter henne, hon får mer än sin dagliga giva. Hon magrade av jättemycket när hon gick in i löpet och har inte riktigt hämtat hem det än.
Det är SHK’s cert. Alltså inofficiellt för oss som ser med ”SKKs ögon”.Vad innebär det om en utställning är en clubutställning (svenska hundklubben) som är CAC berättigad?
Det är helt ok!Sorry om det inte ska postas utställningsfrågor i denna tråd!
Ska ställa ut för första gången i västerås.
Nummerlapp, hur/var får man den?
Hörs det tydligt när man ska in, ropar de in en?
Säger de hur man ska springa?
Jag tittade en del på Youtube på min ras innan jag visade första gången, så fick jag iaf en bild av hur det kunde se ut Lycka till!Sorry om det inte ska postas utställningsfrågor i denna tråd!
Ska ställa ut för första gången i västerås.
Nummerlapp, hur/var får man den?
Hörs det tydligt när man ska in, ropar de in en?
Säger de hur man ska springa?