Utställningstält hansegården vs reklamtält?

MiniLi

Trådstartare
Tänker köpa mig ett utställningstält men vet inte riktigt vilken modell jag ska satsa på..

Har hört väldigt bra om hansegårdentältet, och det verkar vara sjukt smidigt att sätta upp. Men är det värt drygt 3000 kr?
6882184-origpic-966776.jpg

Hur stor skillnad är det mot tex dessa typer av tält:
putställningstält_1038.JPG

VISENT_ONE_TOUCH_4df71f6ad3f1a.jpg

big_foot_dog_easy.jpg

Viktigt för mig är att det ska vara lätt att sätta upp och ta ner även när man är ensam. Snabbt och smidigt.
Det vore också positivt om det inte väger allt för mycket.
Sen ska det ju gärna hålla också. Vill helst inte ha ett tält som går sönder, blåser bort eller regnar in..

Så vad har ni för erfarenheter?

Sv: Utställningstält hansegården vs reklamtält?

Lämnar ett avtryck här eftersom jag är nyfiken på recensioner av det svarta tältet som jag vet är riktigt billigt (och jag har inte råd med något dyrare).

Den största skillnaden är om tältduken sitter fast i pinnarna eller inte samt vilket material pinnarna är av.

Jag har modellen längst ner (med reklam) för jag fick det gratis. Där sitter duken inte fast i stativet men jag kan resa det själv om det inte blåser för mycket. Om jag köpt ett tält själv nu hade jag valt ett litet hansesgården med lättare pinnar och duk som sitter fast.

Ett svart hade jag inte velat ha, borde bli både mörkt och varmt där inne.

Jag har ett turbotält (tror jag de kallar det :D ) från Agria, som jag bara ÄLSKAR :love:! Sjukt smidigt att både sätta upp och ta ner även om man är helt själv :bump:!

559624_10150817132642582_1387671962_n.jpg

Ska dock köpa ett Hansegårdens också, för de tillfällen då man är några fler som åker på tävlingar/utställningar/kurser.

Jag hade ett från Hansesgården som gick sönder,det var inte speciellt lätt att sätta upp ensam eller i blåst.
Köpte ett Turbo Tent och det är mycket lättare och snabbare att sätta upp,och man fäster det i backen innan man reser det,så blåsten kan ej ta det.Mycket kraftigare och stabilare stomme är det i det också.Jag skulle aldrig köpa ett från Hansesgården igen när jag provat att sätta upp andra modeller.

Okej!

Är det bara turbotältet som är så bra eller duger det lite billigare (one touch) också?

Nej, man bara fäller ut benen, går in i tältet, trycker upp mitten och schwooop så är det uppe :D!

Najs :idea:

Agriatältet, är det bara uppfödare/medlemmar i breeders club som kan köpa det? Turbotältet är ju inte heller så billigt annars, utan reklam..

Jag tror att det bara är breeders club medlemmar som kan köpa det.... men jag ska inte säga till 100% :p

Det viktigaste, tycker jag, är att det går att öppna från alla håll. Vårt första gick bara att öppna i fram och bak, vilket gjorde att det blev snorhett därinne de tillfällen solen låg på så man inte kunde öppna någon av de sidorna. Har ett hansesgården nu och är väldigt nöjd hittills, men jag tror egentligen inte att det är så himla stor skillnad på tälten... Hanses är ju dock väldigt lätta (vikt) om man jämför med vissa andra. Kanske inte de lättaste att sätta upp men det går ju helt klart att göra det själv.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 544
Senast: Otherside
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 673
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag tältat mig igenom landet i drygt en vecka. Det har funkat bra även det inte är riktigt samma komfort som hemma eller i...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Det var en helt vanlig lördag eftermiddag. Vilda (min friska och aktiva tik på 9 år) mådde bra som vanligt och vi lekte söka godis i vår...
2
Svar
27
· Visningar
8 537
Senast: madde_84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka