utställningsfråga!

pannkaka

Trådstartare
Har en fråga som gäller utställning, jag ska ju snart få hem en valp och jag skulle med tiden vilja vara med på någon utställning, men jag har inte den rätta kunskapen själv att kunna visa upp honom. Så jag har frågat en annan person som gärna vill göra det men min fråga är, jag kommer vara medlem i Blekinge kennelklubb men vad gäller för den som är handler? Måste den personen också vara medlem eller räcker det med att jag är det?

Sv: utställningsfråga!

hundens ägare ska vara medlem i klubben som arrangerar utställningen, tex skk och/eller rasklubben. detta gäller på officiella utställningar. inofficiella (dvs träningsutställningar) har inte något sådant krav.
(sen är det inte jättesvårt att ställa ut själv, det blir inte perfekt första gångerna, men det är jäkligt kul och personer i omgivningen hjälper oftast gärna till om man har funderingar :) )

Tack för svaret kul att någon tog sig tid att svara:). Ok då räcker det att jag (som kommer stå som ägare) är medlem i Blekinge kennelklubb om jag förstått det hela rätt.Jag kommer även vara medlem i rasklubben och på så sätt kunna vara med på deras aktiviteter. Skulle gärna vilja ställa ut själv men jag är rädd att jag inte kommer göra hunden rättvis, synd om han om han skulle få sämre omdöme för att matte springer och fäller krokben på sig själv:o.

Men det är ju perfekt tillfälle att lära dig! Träna den redan från början, din vän som kan ställa kanske är snäll och visar dig?
Det är kul att ställa!
Alla är vi nybörjare i början!

håller glatt med simba_112, ta chansen och låt din kompis lära dig! det kan vara superroligt, iaf om man har en hund som tycker det är kul, och om den faktiskt är så snygg att man har en chans till rosetter ;) som sagt, det är inte speciellt svårt, och visst, en "dålig persentation" kan göra att man inte placerar sig, men kritiken brukar vara rätt "sann" oavsett hur bra eller dålig man är på att visa, och man lär sig SNABBT.
lycka till!

Tack så hemskt mycket för era peppningar:bow:. Känner nu att jag kanske ska våga att visa själv med tiden. Ska iaf gå på de ringträningar som BKK anordnar. En fråga till er.. tycker ni att de första gångerna man visar själv att det är klokt att göra det på någon inofficiell utställning? har några isåfall som jag funderar på men jag är lite osäker...

nervositetsmässigt (för människan alltså ;) ) kan det vara bra att börja på en inoffare, iom att resultatet inte räknas någonstans, och att man därigenom kan slappna av lite mer och faktiskt trivas och ha roligt :) om nervositet inte är ett problem för din del går det lika bra att gå direkt på officiella, även där är folk oftast hjälpsamma och visar en rätt om man börjar göra något tokigt (tex börja gå fel varv i ringen osv *been there, done that* :D)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 070
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: inverterad
·
Hundträning Hej! Jag kommer snart få hem min första hund. Jag har läst på och även frågat vänner med hund men skulle vilja höra lite mer tips :)...
2
Svar
30
· Visningar
3 103
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 028
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka