Utställningsdebut idag

Gnist

Trådstartare
Var ju till Åsele idag med liten Röding..

Blev inte så mycket fotat i smoggen, då jag snabbt upptäckte att oset från hamburgerstekningen som lägrade sig i hallen gjorde alla bilder grådassiga *urk*

Husse var dessutom fotograf idag = :D

Nåja.. En hyfsad bild har jag hittat åt än så länge..

090329-rd-1.jpg

Kritiken blev som följer:

Mycket lovande tikvalp.
Vakert huvud med goda proportioner. Mörka ögon, bra öron. Stark rygglinje. Bra benstomme och tassar.
Lite oren i färgen. ( Det är ju det svarta som är kvar i svansen som orsakade de orden)

Valpklass 1, HP, Bir-valp + att hon vann en agillitytunnel :bump:

Muntligen påtalade han också att hon har bra svans och att hon rör sig bra och är väl utvecklad för åldern och att hon var ju bara för söt :D Det blev några minuters gosande halvvägs upp i domarens knä alldeles i början av bedömningen.

Sedan såg vi några sådana här också.. :angel:

090329-nobs.jpg

Var bara nobsar som gjorde så i ringen och inte bara en heller!

Halvbrorsan som är 2 år kom och kikade på lillasyster också..

090329-halvbror.jpg

Ställdes inte ut idag, men är utställd med fina resultat tidigare :)

Sv: Utställningsdebut idag

Åh grattis!!

Det var väl en superfin debut tycker jag :D

Snygg bajsarbild btw ;)

Grattis! :D Är ju supertrevlig debut!

(dessutom håller jag med domaren om att hon är för söt :p)

GRATTIS:bump:

Men kan man inte få se en bild på ditt tryne så man vet vad man ska spana efter en annan gång? :angel:
För att hitta oss så är det bara att spana efter de yraste mest förvirrade bortkomna typerna :devil:

Inte riktigt samma som att visa häst :o

Äscha då.. mimmipigg hittade ju åt mig i Åsele och andra bukefalister har också hittat åt mig tidigare så tydligen är jag lätt att känna igen ändå :eek:

Misstänker dock att de känner igen hundarna och drar den logisk slutsatsen att den som står i andra ändet av snöret måste vara Gnist :D

GRATTIS!
Vilken härlig start på utställningskarriären. Hoppas att lilla fröken röd tyckte det var lika kul som matte :angel::laugh:

Jo, hon skötte sig fint. Ville inte lämna ringen efter bedömningen bara :eek:

Kan ju säga som så att hon visade upp sig f*n så mycket bättre än många av de vuxna trädskällarna som stretade i kopplet, hoppade, studsade, gorde ryck mot andra, mer eller mindre släpades runt, skällde konstant etc. :crazy:

Var några som hade koll och hade riktigt duktiga hundar, som skötte sig snyggt, men de var tyvärr i minoritet!!

Hehe ok, ja nästa gång kanske jag är kapabel till att känna igen dig då.
den här gången räckte det med att hålla rätt påsambo och 2 ungar :devil:

Den inte än 2åriga ungen krockade med rumpan o svansen på den stora GD hunden :rofl:
Himmel så paff lilla sonen såg ut och ena ögat tårades
av svansen som tjongade in i ögat,
hunden tror jag inte märkte något :D

Vilken av ringarna var du runt då?

Såg ju faktiskt en kille som klämde in en barnvagn genom dörröppningen till hallen när jag var på väg in ;)

Vilken av ringarna var du runt då?

Såg ju faktiskt en kille som klämde in en barnvagn genom dörröppningen till hallen när jag var på väg in ;)

Fast det var vi nog oskyldiga till tror jag,
minstingen befann sig på min mage och den större på sambons rygg alternativt rännande runt :o
Sov i vagn gjorde han ute.
Dock hade jag båda ungarna i famnen nån sväng *pust*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka