Utställningar??

H

hasselby

Jag har tävlat massa lydnad och liknande i flera år med min nuvarande hund. Och har nu köpt en till och funderar på om jag ska testa att ställa ut för skojs skull en gång. Men Hur gör man. Måste man kunna föra hunden as bra för att få vara med?
Noll koll på utställningar......

Sv: Utställningar??

Börja på mindre inofficiella utställningar för träning till både dig och hunden. Alla är vi ju nybörjare någon gång! Gå gärna och titta på utställning (utan att ha egen hund med), för att se hur det fungerar, och fråga närmaste människa du ser om det är något du undrar över. De flesta delar nog gärna med sig av sina kunskaper och är trevliga (finns dock vissa undantag...).
Lär hunden vad ordet "stå" betyder, underlättar en hel del när det är dags att ställa upp hunden, kan vara ganska svårt att se hur hunden ser ut om den bara sitter;):angel:
Och vad jag tycker är absolut viktigast av allt; HA ROLIGT!
Är samma hund du åker iväg med som du har med dig hem (förhoppningsvis:rofl:).
Lycka till!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 878
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 544
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar